Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Jyväskylän ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Jyväskylän ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Puutekniikan opetuksen suunnittelu ja toteutus ongelmaperustaisen oppimisen periaatteella

Kuusela, Juuso; Väätäinen, Janne (2007-05-25)

 
Avaa tiedosto
jamk_1183448944_5.pdf (156.2Kt)
Lataukset: 


Kuusela, Juuso
Väätäinen, Janne
Jyväskylän ammattikorkeakoulu JAMK University of Applied Sciences
2007-05-25
Julkaisu on tekijänoikeussäännösten alainen. Teosta voi lukea ja tulostaa henkilökohtaista käyttöä varten. Käyttö kaupallisiin tarkoituksiin on kielletty.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:jamk-1183448944-5
Tiivistelmä
Kehittämishankkeessa tutkittiin ongelmalähtöisen oppimisen käyttöä kahden eri ammattiaineen opetuksessa Pohjois-Karjalan ammattikorkeakoulun puutekniikan koulutusohjelmassa. Työn tavoitteena oli selvittää, miten ongelmalähtöistä opetusta voitaisiin toteuttaa puutekniikan opetuksessa niin, että oppilaat eivät kokisi sitä liian raskaaksi ja niin että oppimistulokset olisivat parempia kuin perinteisessä luokkaopetuksessa. Tutkimus toteutettiin siten, että ensin pidetyssä opintojaksossa käytettyä ongelmalähtöisen oppimisen mallia kehitettiin opintojaksosta kerätyn palautteen ja opettajan omien havaintojen pohjalta. Näin saatua mallia käytettiin tämän jälkeen toisella opintojaksolla. Myös toisen opintojakson jälkeen kerättiin opiskelijoilta opintojaksopalaute. Kerätyn palautteen ja opettajan havaintojen pohjalta pohdittiin, miten ongelmalähtöinen oppiminen soveltuu puutekniikan opetukseen. Palautteen perusteella ongelmalähtöistä oppimista voidaan pitää jatkossakin yhtenä puutekniikan opetusmenetelmänä. Joitakin yksityiskohtia lukuun ottamatta myös samaa ongelmalähtöisen oppimisen mallia voidaan käyttää jatkossakin. Riittävän väljä aikataulu ja monipuolisen tiedonhankinnan mahdollistaminen ovat kuitenkin tärkeimpiä tekijöitä, joilla varmistetaan opiskelijoiden oppiminen ja mielenkiinnon ylläpitäminen ongelmalähtöistä oppimista kohtaan.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste