• Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Jyväskylän ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Jyväskylän ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite

Koneistuksen perusteiden oppimisympäristö

Rautio, Pekka (2007-06-05)

 
Tweet Tiedostoon pääsyä rajoitettu
 
Tiedostoon pääsyä rajoitettu
Avaa tiedosto
jamk_1183555456_3.pdf (397.9Kt)
Lataukset: 


Rautio, Pekka
Jyväskylän ammattikorkeakoulu JAMK University of Applied Sciences
2007-06-05
Julkaisu on tekijänoikeussäännösten alainen. Teosta voi lukea ja tulostaa henkilökohtaista käyttöä varten. Käyttö kaupallisiin tarkoituksiin on kielletty.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
http://urn.fi/URN:NBN:fi:jamk-1183555456-3
Tiivistelmä
Kehittämishankkeen tavoitteena oli tehdä koneistuksen perusteiden oppimisympäristö kone- ja metallialan opiskelijoille. Oppimisympäristöstä haluttiin turvallinen, kiinnostava ja työelämään pohjautuva. Tavoitteena oli myös perehtyä ja ottaa käyttöön yhteistoiminnallinen oppimistapa. Alussa pääpaino oli kehittämishankkeen määrittelyssä, jossa kuvailtiin ongelma. Ongelmana oli koneistuksen perusteiden opetus, jota ei voida toteuttaa perinteisillä opetusmenetelmillä nykyisessä ahtaissa koneistuksen työtiloissa. Kehittämishankkeen teoreettisessa osassa käsiteltiin oppimisympäristön käsitettä ja se yhdistettiin koneistuksen työtilan layout-suunnitteluun. Teoreettisessa osassa tuotiin esille yhteistoiminnallisen oppimisen perusteet. Yhteistoiminnallinen oppiminen on hyvä tapa opettaa varsinkin silloin, kun tilat ja laitteet ovat rajalliset. Oppimistulokset olivat hyvät, kun kaikki opiskelijat sisäistivät yhteistoiminnallisen oppimisen periaatteen. Arviointi oli yksi osa-alue oppimisessa ja sen avulla opiskelijat ymmärsivät olevansa vastuussa toistensa oppimisesta mm. työrauhan säilymisen kautta. Yhteistoiminnallisen oppimisen ansiosta oppilaat aukenivat sosiaalisesti ja alkoivat muodostaa omaa käsitystään opittavasta aiheesta. Opiskelun sujuvuuteen, työturvallisuuteen ja tilan tarpeeseen voidaan vaikuttaa huomattavasti tehokkaalla oppimisympäristön layout suunnittelulla. Tietysti kokemusta tuli myös siitä, ettei ole yhtä ainoata oppimistapaa, vaan on monta hyvää erilaista oppimistapaa.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatTutkintonimikkeetAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus