Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Jyväskylän ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Jyväskylän ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Koneistustoiminnan kehittäminen : metalliala Suonenjoki

Huupponen, Pauli (2009-01-27)

 
Avaa tiedosto
jamk_1238398110_3.pdf (122.7Kt)
Lataukset: 


Huupponen, Pauli
Jyväskylän ammattikorkeakoulu JAMK University of Applied Sciences
2009-01-27
Julkaisu on tekijänoikeussäännösten alainen. Teosta voi lukea ja tulostaa henkilökohtaista käyttöä varten. Käyttö kaupallisiin tarkoituksiin on kielletty.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:jamk-1238398110-3
Tiivistelmä
Tässä kehittämishankkeessa on ollut tarkoituksena kehittää Savon ammatti- ja aikuisopiston, SAKKY:n, Suonenjoen yksikön metallialan alihankintatoimintaa. Lähtökohtana on ollut se, että jo alkuvaiheessa saataisiin opiskelija mukaan tuotteen valmistusprosessin kulkuun, raaka-aineesta valmiiksi tuotteeksi. Työssä on aluksi tutkittu tuotteen laatu käsitettä, laadun näkökohtia sekä laadun merkitystä paremman lopputuloksen ja asiakastyytyväisyyden saavuttamiseksi. Sekä asiakaspalvelutoiminnan työvaiheita siitä, kun asiakkaalta saadaan tilaus aina valmiin tuotteen toimitukseen asti. Näistä työvaiheista on tehty toimintakaavio, jonka yhteyteen on merkitty laadunvarmistusmenetelmät sekä ohjeet näitä työvaiheita varten. Seuraavaksi työssä on käyty läpi kaikki työvaiheet erikseen ja niihin liittyvät tehtävät. Seuraavaksi työssä on keskitytty asiakaspalvelutoiminnassa havaittuihin ongelmakohtiin ja niihin on etsitty parannuskeinoja, joilla pyritään kehittämään toimintaa. Näitä keinoja ovat mm. tietyissä työvaiheissa käytettävät lomakkeet sekä ohjeet siitä, mitä näissä vaiheissa on otettava huomioon. Lopputuloksena voidaan sanoa, että asiakaspalvelutoiminnassa on paljon kehitettävää. Suurin este kehitykselle on rahan puute ja puutteellinen työkalujärjestelmä, joka täytyisi saada tyydyttävälle tasolle, ennen kuin keskitytään hienompien ja monimutkaisempien järjestelmien kehittämiseen.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste