dc.contributor.author | Tiihonen, Mia | |
dc.date.accessioned | 2010-09-16T10:10:03Z | |
dc.date.available | 2010-09-16T10:10:03Z | |
dc.date.issued | 2009-09-28 | |
dc.identifier.uri | http://www.theseus.fi/handle/10024/19663 | |
dc.description.abstract | Pedagogisessa opinnäytetyössä tarkasteltiin freelancer-tanssinopettajien työssä jaksamista yhteisöllisyyden ja vuorovaikutuksellisuuden näkökulmasta. Opinnäytetyön tarkoituksena oli löytää keinoja vaikuttaa vuorovaikutustaitoihin tanssinopettajan kohtaamissa opetus- ja oppimistilanteissa. Lähettämällä työssä jaksamis-kysely viidelle freelancer tanssinopettajalle syksyn 2007 ja talven 2008 aikana kartoitettiin freelancer tanssinopettajien työssä jaksamista ja yhteisöllisyyttä työyhteisön sisällä. Opinnäytetyössä tarkasteltiin myös aiemmin julkaistuistuja kirjoituksia ja tutkimuksia opettajien työssä jaksamisesta. Työssä jaksamis-kyselyn pohjalta tehtyjen havaintojen pohjalta vuorovaikutuksellisuus on merkittävä osa tanssinopettajan työtä ja työssä jaksamista. Vuorovaikutuksen avulla tanssinopettaja kiinnittyy osaksi työyhteisöä ja vie omaa sekä työyhteisön osaamista eteenpäin. Opinnäytetyöstä kävi ilmi, että työyhteisö, arvot ja asenteet työyhteisön taustalla ja motivaatio ovat keskeisiä tekijöitä, jotka vaikuttavat työssä jaksamiseen. | fi |
dc.description.abstract | The pedagogigal thesis work examine freelancer-danceteacher’s work endurance from community’s perspective and from interaction’s perspective. Thesis work’s aim is to find methods to effect to interaction abilities which danceteacher meets in teaching- and learningsituations. Freelancer- danceteacher’s work endurance and community inside the work community was reviewed trough sending the work endurance-survey to five freelancer-danceteacher during autumn 2007 and during winter 2008. Thesis work also revieded earlier writings and researchs from teacher’s work endurance. The notes that were made trough the work endurance –survey shown that interaction is the significant part of danceteacher’s work and work endurance. With interaction danceteacher attachs to be a part of work community and interaction gives an ability to lead forward danceteacher’s own expertise and work community’s expertise. Thesis work revealed that work community, values and attitudes background the work community and motivation are the main factors that effects to the work endurance. | en |
dc.format.extent | Verkkojulkaisu ( 140 KB, 37 s.) | |
dc.language.iso | fin | |
dc.publisher | Jyväskylän ammattikorkeakoulu | |
dc.publisher | JAMK University of Applied Sciences | en |
dc.rights | Julkaisu on tekijänoikeussäännösten alainen. Teosta voi lukea ja tulostaa
henkilökohtaista käyttöä varten. Käyttö kaupallisiin tarkoituksiin on kielletty. | fi |
dc.rights | This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal
use. Commercial use is prohibited. | en |
dc.title | Yhdessä yhteisvoimin : tanssinopettajan työssä jaksaminen vuorovaikutuksellisuuden näkökulmasta | fi |
dc.type.ontasot | fi=AMK-opinnäytetyö|sv=YH-examensarbete|en=Bachelor's thesis| | |
dc.organization | Jyväskylän ammattikorkeakoulu | fi |
dc.subject.ysa | freelance-työntekijät | |
dc.subject.ysa | jaksaminen | |
dc.subject.ysa | kontaktit | |
dc.subject.ysa | motivaatio | |
dc.subject.ysa | palaute | |
dc.subject.ysa | psyykkinen kuormittavuus | |
dc.subject.ysa | stressi | |
dc.subject.ysa | tanssinopettajat | |
dc.subject.ysa | työn kuormittavuus | |
dc.subject.ysa | työtyytyväisyys | |
dc.subject.ysa | työyhteisöt | |
dc.subject.ysa | työympäristö | |
dc.subject.ysa | uupumus | |
dc.subject.ysa | vertaistuki | |
dc.subject.ysa | vuorovaikutus | |
dc.identifier.urn | URN:NBN:fi:jamk-1254122825-9 | |
dc.contributor.organization | Jyväskylän ammattikorkeakoulu | |
dc.subject.degreeprogram | fi=Kasvatus- ja opetusala|sv=Pedagogiska området|en=Education| | |
dc.subject.discipline | Ammatillinen opettajankoulutus | |