Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Jyväskylän ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Jyväskylän ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

(Koulu)maailma muuttuu : navigointisuunnitelma Mikkelin ammattikorkeakoulun ympäristöteknologian koulutusohjelmalle

Haapea, Pia (2008-05-23)

 
Avaa tiedosto
jamk_1219308894_0.pdf (635.6Kt)
Lataukset: 


Haapea, Pia
Jyväskylän ammattikorkeakoulu JAMK University of Applied Sciences
2008-05-23
Julkaisu on tekijänoikeussäännösten alainen. Teosta voi lukea ja tulostaa henkilökohtaista käyttöä varten. Käyttö kaupallisiin tarkoituksiin on kielletty.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:jamk-1219308894-0
Tiivistelmä
Elinkeinorakenteen ja väestön ikärakenteen muutokset sekä työelämän kasvavat vaatimukset edellyttävät koulutuksen rakenteiden jatkuvaa kehittämistä, koko koulutus kenttä on rakenteellisten muutosten edessä.Kilpailukyvyn säilyttäminen edellyttää yhteistyön vahvistamista sekä uusien toimintamallien luomista; toimintojen tehostaminen, vahvojen yksikköjen edelleen vahvistuminen, osaamisen keskittäminen, eritahojen yhteistyö. Nämä edellyttävät usein vaikeidenkin valintojen tekemistä ja osaamispohjan vahvistamista. Työelämän tarpeiden ennakointi, koulutuksen määrällinen mitoitus ja sisällöt sekä kilpailukykyiset oppimisympäristöt ovat tärkeitä kaikilla koulutuksen asteilla. Tämän vuoksi myös tähän kehittämistyöhän haluttiin kirjata pääperiaatteet ennakoinnista ja ympäristöteknologiaan liittyvien osa-alueiden tulevaisuuden suuntaviivoista jatkosuunnitelmien tekemisen tueksi. Muutokset ovat vaikuttaneet hallinnollisten ratkaisujen lisäksi myös toimitilojen fyysiseen sijoittumiseen ja koko toimintakulttuuriin. Myös opettajuus on muutoksien edessä. Kehittyäkseen työssään opettajan olisi tunnettava alansa työpaikat ja työssä tarvittava osaaminen. Uudet taidot työn ja osaamisen analysoimiseen ja ymmärtämiseen sekä pedagogisten johtopäätösten tekemiseen korostuvat. Nykyinen ja ennen kaikkea tulevaisuuden opettaja on siis eräänlainen moniottelija; opettajan rooli muuttuu yhä enemmän oppimisen ohjaajaksi ja ammatillisen kehittymisen tukijaksi Kehittämistehtävän päätavoitteena oli löytää keinoja koulutusohjelman vetovoimaisuuden lisäämiseksi. Myös keinoja opiskelijoiden sitouttamiseen ja parempien oppimistuloksien saavuttamiseksi pohdittiin sekä laadittiin niiden perusteella toimenpidesuunnitelma aikatauluineen. Tämän kehittämistehtävän tavoitteena oli myös pohtia lähtökohtia entistä korkeampitasoisen ja työelämälähtöisen koulutuksen tarjoamiseksi niin nuorisoasteen opiskelijoille kuin jo työelämässä toimiville.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste