Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Jyväskylän ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Jyväskylän ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Erilaisten oppijoiden tukeminen teknisellä alalla : tapausesimerkkinä Jyväskylän ammattikorkeakoulun Informaatioteknologian instituutti

Telin, Riikka (2008-04-06)

 
Avaa tiedosto
jamk_1210845266_3.pdf (144.1Kt)
Lataukset: 


Telin, Riikka
Jyväskylän ammattikorkeakoulu JAMK University of Applied Sciences
2008-04-06
Julkaisu on tekijänoikeussäännösten alainen. Teosta voi lukea ja tulostaa henkilökohtaista käyttöä varten. Käyttö kaupallisiin tarkoituksiin on kielletty.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:jamk-1210845266-3
Tiivistelmä
Oppimisvaikeudet ovat osa oppimisen maailmaa, kaikissa kouluissa ja kaikilla koulutuksen tasoilla. Niiden tunnistaminen ja tunnustaminen on myös ammattikorkeakouluissa osa opettajan ammattitaitoa ja parantaa osaltaan opetuksen laatua. Tämän kehittämishankkeen tavoitteena oli selvittää, miten erityistä tukea tarvitsevien oppijoiden ohjaus toteutuu Jyväskylän ammattikorkeakoulussa It-instituutissa. Tavoitteena oli selvittää mitkä ovat opettajan valmiudet kohdata erilaisia oppijoita ja miten opintojen ohjaustehtävä määritellään osaksi ammattikorkeakoulun opettajan roolia. Hankkeen tuloksena esitetään toimenpiteitä, joilla voidaan edistää opettajien kykyä ja halua kohdata opiskelijoita, joilla on oppimisvaikeuksia. Hankkeessa perehdyttiin oppimisvaikeuksiin teknisillä koulutusaloilla ja erityisen tuen toteutumiseen ammattikorkeakoulussa. Hankkeessa kuvaillaan It-instituutin opintojen ohjausjärjestelmä ja keskitytään erityisen tuen toteuttamisen kannalta tärkeimpiin toimijoihin. Ohjausjärjestelmän toimintamallien toimivuutta arvioitiin käytännössä omien kokemusten perusteella. Koulutusyksikön opintojen ohjausjärjestelmään tutustuminen tulisi ottaa osaksi uusien opettajien perehdyttämistä ja pyrkiä luomaan hyvät käytännöt, joiden mukaisesti toimitaan tilanteessa, jossa kohdataan erityistä tukea tarvitsevia opiskelijoita. Tiedotuksella, koulutuksella ja kollegiaalisen tiedon vaihtamisella voidaan erilaisten oppijoiden kohtaamisesta tehdä osa ammattikorkeakouluopettajan osaamista ja arkipäivää.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste