dc.contributor.author | Härkönen, Birgit | |
dc.date.accessioned | 2010-09-16T10:13:19Z | |
dc.date.available | 2010-09-16T10:13:19Z | |
dc.date.issued | 2006 | |
dc.identifier.uri | http://www.theseus.fi/handle/10024/19949 | |
dc.description.abstract | Verkko-opetuksesta on tullut yksi opetusmenetelmä muiden menetelmien joukkoon. Verkko-opetus tuo oppimisen lähes kaikkien ulottuville, tarjoten oppimisen mahdollisuuksia ajasta ja paikasta riippumatta. Työn tarkoituksena on ollut tutkia, miten opetus verkko-oppimisympäristössä rakentuu. Lisäksi olen perehtynyt tutkivaan oppimiseen ja sen soveltamiseen verkko-opetuksessa. Verkko-opetuksen vaatimukset kasvavat sen lisääntymisen myötä. Opettajan ammattitaidon uusia haasteita ovat verkko-opetuksen tekninen ja pedagoginen osaaminen. Opettajien koulutuksessa ja täydennyskoulutuksessatämä on yksi keskeisempiä asioita. Verkko-opetuksen hyvät käytänteet on pyrittävä saamaan oppilaitosten pysyviksi toimintatavoiksi. Tämä puolestaan edellyttää opettajien tukemista käytännön tasolla sekä toimivien asiantuntija- ja vertaisverkostojen luomista. Tutkiva oppiminen kehittää sekä opettajan että opiskelijoiden omaa oppimista ja asiantuntijuutta. Tutkiva oppimisen keskeisiä piirteitä ovatongelmalähtöinen työskentely, vuorovaikutustaidot ja yhteisöllisyys. Nämä asiatvoidaan luontevasti yhdistää myös verkossa tapahtuvaan opetukseen sekä opiskeluun. Opetuskulttuurin muutos on kuitenkin hidasta. Tutkivan oppimisen pedagogistamallia olen soveltanut Ravitsemuksen perusteet - verkkokurssin tehtävässä ''Ravitsemuskäyttäytyminen ''. | |
dc.description.abstract | Online teaching has become one method of teaching among many methods. Online teaching gives chance to learn for nearly everybody, offering possibilities of learning regardless of time and place. The meaning of this development project is to examine online teaching andhow the structure of teaching appears in online studying. I am also well acquainted with searching learning and applying it in online teaching. Requirements ofonline teaching are growing all the time. New professional skills of the teacher are technical matters and online pedagogy. Education and updating the career training of teachers is very important in this area. Good matters of online teaching have to be come permanent line way of action in schools. This means supporting teachers at practical level and creating networks at professional and collegial level. Searching learning advance both the teacher`s and the student's own learning and profession. Methods of searching learning are problem based learning,interdependency skills and team work.?. Also these things can naturally be connected with in online teaching and online learning. At any rate the change of theteaching culture is slow. The pedagogy of searching learning I have applied forNutrition behaviour problem in Grounds of Nutrition - online course. | |
dc.format | application/pdf | |
dc.language | fin | |
dc.publisher | Jyväskylän ammattikorkeakoulu | |
dc.publisher | JAMK University of Applied Sciences | en |
dc.rights | Julkaisu on tekijänoikeussäännösten alainen. Teosta voi lukea ja tulostaa henkilökohtaista käyttöä varten. Käyttö kaupallisiin tarkoituksiin on kielletty. | fi |
dc.rights | This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited. | en |
dc.subject | verkko-opetus | |
dc.subject | verkko-oppiminen | |
dc.subject | verkko-opiskelu | |
dc.subject | tutkiva oppiminen | |
dc.subject | opettajuus | |
dc.subject | verkkokurssit | |
dc.subject | ravitsemus | |
dc.title | Tutkivan verkko-opetuksen käytänteitä, kuvausta ja soveltamista Ravitsemuksen perusteet - kurssilla | |
dc.title.alternative | Searching online teaching; methods, descriptions and applications In Grounds of Nutrition -course | |
dc.type | Kehittämishankeraportti | |
dc.organization | Jyväskylän ammattikorkeakoulu | fi |
dc.identifier.urn | URN:NBN:fi:jamk-72 | |
dc.contributor.organization | Jyväskylän ammattikorkeakoulu | |
dc.subject.degreeprogram | fi=Kasvatus- ja opetusala|sv=Pedagogiska området|en=Education| | |
dc.subject.discipline | Ammatillinen opettajankoulutus | |