Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Jyväskylän ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Jyväskylän ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Moodle-oppimisalustan mahdollisuudet puusepänalan ammattitutkintoon johtavassa koulutuksessa

Lakso, Hannu (2007)

Avaa tiedosto
TMP.objres.493.pdf (649.9Kt)
Lataukset: 


Lakso, Hannu
Jyväskylän ammattikorkeakoulu JAMK University of Applied Sciences
2007
Julkaisu on tekijänoikeussäännösten alainen. Teosta voi lukea ja tulostaa henkilökohtaista käyttöä varten. Käyttö kaupallisiin tarkoituksiin on kielletty.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:jamk-502
Tiivistelmä
Työn keskeisenä tavoitteena oli selvittää Moodle-oppimisalustan mahdollisuudet puusepänalan ammattitutkinnon mukaisten opintojen suunnitteluun ja ohjaukseen. Tavoitteena oli myös kehittää puusepänalan ammattitutkintotavoitteiseen koulutukseen verkko-opetuksen suunnittelumalli. Hanke toteutettiin laadun- ja projektinhallinnan menetelmin. Se jakautui CQAF-mallin (The Common Quality Assurance Framework) mukaisesti neljään vaiheeseen; suunnittelu,toteutus, arviointi sekä analysointi ja muutosmenettely. Työ rajattiin suunnitteluympäristön proton suunnitteluun ja verkko-opetuksen suunnittelumallin kehittämiseen. Moodlen mahdollisuudet selvisivät työssä hyvin. Moodle soveltuu opiskelun suunnitteluun ja ohjaukseen normaalin verkko-opetuskäytön lisäksi. Verkko-opetuksen suunnittelumallin keskeisiksi lähtökohdiksi muodostui yhdeksän tekijää. Näiden tekijöiden perusteella muodostui verkko- opetuksen suunnittelumalli (suunnitteluohjeet). Hankkeen tulosten vakiintuminen oppilaitoksessa edellyttää myönteistä asennettaverkkoopetukseen ja -ohjaukseen. Olennaista on myös yhteistyö verkon hyödyntämisestä kiinnostuneiden opettajien kanssa. Hankkeen liittyminen oppilaitoksen kokonaiskehittämiseen ja johdon tuki ovat vakiintumisen kannalta myös erittäin tärkeitä.
 
The purpose of this work was to define the opportunities of Moodle course management system to plan and guide teaching in degree program of carpenter's in TEAK Inc.The aim of this work was creating an operations model for the network-teachers in degree programmed of carpenter's. This work was implement with quality- and project management methods. It was divided as CQAF-model (The Common Quality Assurance Framework); planning, implementation, evaluation and assessment, review. The implementation of the system did not include in this work. Moodle was suitable for network planning- and guide system. It was also very suitable for internet-based courses and network teaching. The model of network teaching was created in this work. This model includes the instructions to plan internet-based courses. It was very important to work in good co-operation with teachers which were interesting in network teaching. And it was also important that work was clear part of school development work.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste