Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Jyväskylän ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Jyväskylän ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Ammattitaitokartoitus - ohjeistus kartoitusten tekoon kouluttajille

Keisanen, Anu (2006)

Avaa tiedosto
TMP.objres.233.pdf (250.2Kt)
Lataukset: 


Keisanen, Anu
Jyväskylän ammattikorkeakoulu JAMK University of Applied Sciences
2006
Julkaisu on tekijänoikeussäännösten alainen. Teosta voi lukea ja tulostaa henkilökohtaista käyttöä varten. Käyttö kaupallisiin tarkoituksiin on kielletty.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:jamk-241
Tiivistelmä
Kuvaus Kehittämishankkeen tavoitteena oli tehdä selkeä ja toimiva ohjeistus ammattitaitokartoituksiin Keski-Pohjanmaan aikuisopistolle. Lisäksi pienillä muutoksilla kehitettiin ammattitaitokartoitus-ta palvelemaan paremmin työnhakijoita ja heidäntyönhakutaitojaan. Ohjeistuksen kohderyhmäksi katsottiin aikuisopiston ammattiopettajat sekä ohjaavat kouluttajat. Teoreettinen ja käsitteellinen esittely Soveltavan opinnäytetyön lähtökohtana oli ratkaisujen kehittäminen käytännön työhön ja vas-taamaan työnhakijoiden/opiskelijoiden vaatimuksia sekä aikuisopistonohjeistuksen toimivuuden kehittäminen. Keskeiset tulokset Saatiin luotua yleisohjeistus koskemaan ammattitaitokartoituksia eri aloilla. Työnhakijoi-den/opiskelijoiden työnhakutaitoja pystytään parantamaan ja kenties heidän työllistymistään edesauttamaan. Tulokset ovat hyvin käytännönläheisiä ja ne pystytään toteuttamaan heti seuraa-van ammattitaitokartoitusryhmän alkaessa. Johtopäätös Oli tarpeellista luoda yhtenäinen ohjeistus kartoituksiin. Näin tämä helpottaa sekä kouluttajien työtä, että työvoimaviranomaisten keinoja analysoida lausuntoja. Lisäksi pystytään paremmin päivittämään työnhakijoiden/opiskelijoiden työnhakutaitoja.
 
Description The goal of the development project was to make clear and efficient guidelines for the evaluation of vocational skills at the Central Ostrobothnia Adult Education Institute. In addition, small changes helped to develop the evaluation of vocational skills in order to better serve jobseekers and their job-seeking skills. The target group of the guidelines are vocational education teachers and career coaches of the Adult Institute. Theoretical and conceptual presentation The starting point for this applied study was to develop solutions for practical work and to meet the requirements of jobseekers/students as well as to developthe guidelines of the Adult Institute. Essential results General guidelines for evaluation of vocational skills in different fields werecreated. The job-seeking skills of jobseekers/students can be improved and thus gaining employment may be advanced. The results are very practical and they can be implemented as soon as the next vocational evaluation group starts its meetings. Conclusion It is necessary to create uniform guidelines for the evaluations. This will help both the teachers'/coaches' work and the employment authorities in analyzing statements. In addition, it is now easier to update the job-seeking skills of jobseekers/students.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste