Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Jyväskylän ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Jyväskylän ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Opinto-ohjausta jäsentämässä - opinto-ohjaus Jyväskylän yliopiston varhaiskasvatuksen laitoksella

Koivula, Merja (2007)

 
Avaa tiedosto
TMP.objres.444.pdf (303.2Kt)
Lataukset: 


Koivula, Merja
Jyväskylän ammattikorkeakoulu JAMK University of Applied Sciences
2007
Julkaisu on tekijänoikeussäännösten alainen. Teosta voi lukea ja tulostaa henkilökohtaista käyttöä varten. Käyttö kaupallisiin tarkoituksiin on kielletty.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:jamk-453
Tiivistelmä
Tässä kehittämishankeraportissa kuvataan Jyväskylän yliopiston varhaiskasvatuksen laitoksen opinto-ohjauksen kokonaisuutta opinto-ohjauksen suunnitelman laatimisen kautta sekä kehitetään uutta ohjauksen käytännettä, akateemista hopsia. Aihetta käsitellän sekä teoreettisesti että käytännön esimerkin kuvaamisen kautta. Kehittämishankkeen lähtökohtana oli laitoksen tarve dokumentoida opinto-ohjauksen käytänteitä ja tarkastella lähemmin opinto-ohjauksen kokonaisuutta. Tavoitteena on pyrkiä jäsentämään opinto-ohjausta siten, että ohjauksesta muodostuu opiskelijan opintojen etenemisen kannalta mahdollisimman toimiva ja tehokas kokonaisuus. Kehittämishankkeen teoreettisessa osassa kuvataan opintojen ohjausta sekä yleisellä tasolla että perehdytään Jyväskylän yliopistossa toteutettavaan ohjaukseen. Ohjauksen kehittäminenon tällä hetkellä ajankohtaista monissa yliopistoissa. Myös Jyväskylän yliopisto on ottanut ohjauksen yhdeksi kehittämiskohteistaan. Tämä ilmenee mm. panostamisena ohjaukseen, erityisesti hopsohjaukseen. Yliopiston hallinto on velvoittanutjokaisen laitoksen laatimaan opinto-ohjauksen suunnitelman, jota kuvataan varhaiskasvatuksen laitoksen osalta tämän raportin tulososassa. Samoin kuvataan uusi,kehitteillä oleva opinto-ohjauksen työväline, akateeminen hops, jonka tavoitteena on tukea opiskelijan opintoja koko opintopolun ajan, ei vain opintojen alussa. Tässä hankeraportissa kuvattu suunnitelma akateemisesta hopsista on ensimmäinen askel tässä suunnassa. Kehittämishankeraportissa kuvattavat opinto-ohjauksen suunnitelma ja akateeminen hops ovat yksi virstanpylväs varhaiskasvatuksen laitoksen pitkän tähtäimen kehittämishankkeessa: systemaattisen ja toimivan ohjausjärjestelmän sekä uusien ohjauskäytänteiden kehittämisessä laitokselle.
 
This developmental project report explores the entity of study counselling in the University of Jyväskylä, Department of Early Childhood Education. In this report the process of creating a ground plan for study counselling at the Department of Early Childhood Education will be introduced as well as the process of developing so called academic learning plan: a tool for students' evaluation of learning processes and the development of expertise during their education. These issues are addressed both theoretically and empirically and some practical implications are also introduced. In recent years the improvement of studycounselling practices has become an important developmental issue in the universities. The starting point of this developmental project was the need to document the practices, procedures and the entity of student counselling in the Department of Early Childhood Education. Also the administration of the University of Jyväskylä has put all departments under obligation of writing up a ground plan for student counselling. The long term aim of the Department of Early Childhood Education is to analyse the processes of counselling and to devise as functional and efficient programme of study counselling as possible. The goal of the department is to create functional guidance system and develop some new practices of student counselling, one of which is the academic learning plan introduced in thisreport.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste