Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Jyväskylän ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Jyväskylän ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Aikuiskoulutuksen kehittäminen ympäristöteknologian koulutusohjelmassa

Kettunen, Tuula (2009-06-30)

Avaa tiedosto
jamk_1246259019_3.pdf (625.4Kt)
Lataukset: 


Kettunen, Tuula
Jyväskylän ammattikorkeakoulu JAMK University of Applied Sciences
2009-06-30
Julkaisu on tekijänoikeussäännösten alainen. Teosta voi lukea ja tulostaa henkilökohtaista käyttöä varten. Käyttö kaupallisiin tarkoituksiin on kielletty.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:jamk-1246259019-3
Tiivistelmä
Kehittämishankkeessa selvitettiin Mikkelin ammattikorkeakoulun ympäristöteknologian koulutusohjelman aikuiskoulutuksen nykytilannetta, aikuiskoulutustarpeita ja sitä
mihin suuntaan ympäristöteknologian aikuiskoulutusta tulisi jatkossa kehittää. Lisäksi hankkeessa selvitettiin korkeakoulujen aikuiskoulutuspolitiikkaa Suomessa ja sitä, minkälaiset aikuiskoulutusjärjestelmät tukevat ja edistävät parhaiten aikuisten oppimista ja kehitystä sekä minkälaiset opetusmenetelmät, oppimisprosessit ja pedagogiikka soveltuvat parhaiten aikuiskoulutukseen. Työelämän muuttuvat vaatimukset ja väestön ikärakenteen muutokset aiheuttavat paljon haastetta sekä nuoriso- että aikuiskoulutukseen. Osaamisen merkitys ja elinikäinen oppiminen korostuvat muuttuvassa työelämässä ja osaaminen on yhä tärkeämpi hyvinvoinnin voimavara ja kilpailutekijä globaalissa taloudessa.
Ympäristöteknologian koulutusohjelman aikuiskoulutuksen haasteet tulevat lähinnä aikuispedagogiikan kysymyksistä liittyen uusiin opetusmenetelmiin ja oppimisympäristöihin.
Huomiota tulisi kiinnittää opettajien yhteisen pedagogisen näkemyksen luomiseen ja kollegiaaliseen yhteistyöhön. Aikuisopiskelu tulisi tehdä mahdollisimman joustavaksi esimerkiksi lisäämällä virtuaaliopetusta, mikä mahdollistaa ajasta ja paikasta
riippumattoman opiskelun. Kaiken kaikkiaan ohjauksella on erittäin suuri merkitys aikuisopiskelijan motivaation synnyssä ja siinä kuinka mielekkääksi opiskelu koetaan.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste