Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Jyväskylän ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Jyväskylän ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Pianonsoiton opettaja oppijana : opettajan omien oppimiskokemusten hyödyntäminen opetustyössä

Tirri, Hanna (2009-06-24)

Avaa tiedosto
jamk_1245843583_1.pdf (51.86Kt)
Lataukset: 


Tirri, Hanna
Jyväskylän ammattikorkeakoulu JAMK University of Applied Sciences
2009-06-24
Julkaisu on tekijänoikeussäännösten alainen. Teosta voi lukea ja tulostaa henkilökohtaista käyttöä varten. Käyttö kaupallisiin tarkoituksiin on kielletty.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:jamk-1245843583-1
Tiivistelmä
Pedagogisessa opinnäytetyössä tarkastellaan pianonsoiton opettajan omaa oppimista. Tavoitteena on oppimisen ja opetustyön kehittyminen oman tarkastelun kautta. Ensin kerrotaan omista oppimiskokemuksista ja siitä, miten parhaiten oppii. Toisaalta pohditaan myös siitä, miten oppimistavat ovat muuttuneet ja oppiminen tehostunut iän myötä. Keskeisinä käsitteinä oppimisessa pidetään metakognitiota ja motivaatiota. Haasteellisen asian oppimisessa korostetaan metakognitiivisen tietoisuuden tärkeyttä oppimisen tehostamisessa. Oppimista ylläpitävänä voimana tarkastellaan motivaatiota. Erityisesti oppimisen ns. flowkokemukset tekevät oppimiskokemuksista miellyttäviä. Omien oppimiskokemusten hyödyntämistä opetustyössä pidetään tärkeänä. Opettajan tehtävänä on positiivisten oppimiskokemusten välittäminen oppilaille. Kun opettaja tiedostaa yksilöllisyytensä oppijana, hänellä on myös valmiuksia kohdata erilaisia oppilaita. Opettajan on tällöin helpompi mukauttaa opetuksensa kunkin oppilaan yksilöllisiin tarpeisiin. Oppilaan oppimisen ylläpitämisessä pianonsoiton opettajalla on tärkeä tehtävä. Lapsen kohtaaminen ja hänen ajatusmaailmansa tunteminen auttaa opettajaa oppilaan kykyjen tunnistamisessa ja sopivien oppimistyylien löytämisessä. Oppimisen tietoinen pohtiminen koetaan hyödyllisenä kokemuksena, jota kannattaa tulevaisuudessakin tehdä.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste