Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Jyväskylän ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Jyväskylän ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Verkko-opettamisen suunnitteluprosessi

Raatesalmi, Virpi (2007-05-17)

Avaa tiedosto
jamk_1183452607_7.pdf (1.040Mt)
Lataukset: 


Raatesalmi, Virpi
Jyväskylän ammattikorkeakoulu JAMK University of Applied Sciences
2007-05-17
Julkaisu on tekijänoikeussäännösten alainen. Teosta voi lukea ja tulostaa henkilökohtaista käyttöä varten. Käyttö kaupallisiin tarkoituksiin on kielletty.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:jamk-1183452607-7
Tiivistelmä
Kehityshankeprojekti käsittelee puolistrukturoitua verkkototeutuksen mallia. Työn tavoitteena oli kuvailla verkkopedagogista lähestymistapaa niin oppilaan kuin opettajankin näkökulmasta katsottuna. Toteutuksen lähtökohtana oli luoda täysin virtuaalinen verkkokurssi ilman lähiopetusjaksoja kuluttajaopintoihin Jyväskylän ammattikorkeakoululle Kulutusurat Suomessa kurssille. Hanke on suunniteltu siten, että mallia voi hyödyntää myös eri oppiaineisiin ja kehittää mallia eteenpäin tarpeiden mukaan. Työn tavoitteina oli paneutua niin oppilaisiin, tekniikan hyödyntämiseen, kuin opettajalta vaadittaviin taitoihin verkko-opetuksessa. Verkkopohjaista oppimisalustaa suunniteltaessa pohdin kohderyhmää ja mitä lisäarvoa verkkokurssi voisi tuottaa perinteiseen verrattuna. Osa verkkokurssin suunnitteluprosessia oli valita opetusmalli ja didaktinen lähestymistapa käsiteltävään asiaan. Projektissa käsitellään henkilökohtaista ja koulutuksellista oppimiskehystä, joka loi reunaehdot oppimiselle ja oppimisympäristölle. Kehityshankeprojekti kuvailee myös Kulutusurat Suomessa verkkokurssin sisältörungon ja oppimistehtävät. Oppimistulosten arviointia käsitellään itsearvioinnin, opettajan palautteen ja vertaisarvioinnin kautta. Verkkokurssille kuuluu myös tärkeinä osa-alueina oppimisen tukeminen, vuorovaikutus, yhteistyö ja dialogi verkossa. Toteutukseen on otettu mukaan kehitysideoita. Kulutusurat Suomessa verkkokurssi oli tarjolla Suomen virtuaalisessa ammattikorkeakoulussa talvella 2007. Kurssi ei toteutunut vähäisen oppilasmäärän takia, jonka osasyynä voi olla kurssin nimen hämäävyys tienpintoihin ja kulumiseen liittyen. Kurssin nimi vaihdetaan tulevaisuuden käyttöä varten.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste