Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Centria-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Centria-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Liiketoimintakulttuurin vaikutus yritysten kansainvälistymiseen : CASE: Venäjän markkinat

Ilina, Larisa (2010)

Avaa tiedosto
Ilina_Larisa.pdf (365.2Kt)
Lataukset: 


Ilina, Larisa
Keski-Pohjanmaan ammattikorkeakoulu
2010
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2010092113172
Tiivistelmä
Venäjän markkinat ovat tärkeitä Suomen tekstiili-, vaatetus-, nahka- ja kenkäalojen yrityksille. Tämän työn tarkoituksena oli tutkia Suomen ja Venäjän liiketoimintakulttuurien mahdollisia eroja, jotta suomalaiset yrittäjät eivät kompastuisi kulttuuriin ja liikemaailman länsimaisista poikkeaviin toimintatapoihin. Opinnäytetyö soveltuu erityisesti liiketoimintaa Venäjälle suunnitteleville yrityksille ja yrityksille, jotka haluavat tehdä yhteistyötä venäläisten kauppakumppaneiden kanssa. Työtä voivat soveltaa myös yritykset, jotka toimivat Venäjällä mutta haluavat saada lisätietoa maan liiketoimintatavoista.
Opinnäytetyössä on käytetty lähteinä pääosin kirjallisuutta ja lehtiartikkeleita. Tutkimusmenetelmänä käytettiin avointa kyselyä ja henkilökohtaista haastattelua. Laadullisen tutkimuksen avulla tutkittiin venäläistä liiketoimintakulttuuria ja Hofsteden kulttuuriulottuvuuksia. Vastauksia ja teoriaa vertailtiin toisiinsa ja pyrittiin löytämään olennaisimmat yhtäläisyydet sekä mahdolliset vastakkaisuudet. Tutkimustuloksista kävi ilmi, että teorian ja empiirisen tutkimuksen välillä ei ollut huomattavia ristiriitoja.
Opinnäytetyö on jaoteltu kuuteen eri aihealueeseen. Johdannossa esitetään työn tutkimusongelma sekä tutkimuksen rakenne. Toinen luku on kuvausta menetelmävalinnoista sekä tutustuminen case-yrityksiin. Kolmannessa luvussa perehdytään kulttuurin käsitteeseen ja käsitellään suomalaisen ja venäläisen kulttuurien ulottuvuuksia. Neljännessä luvussa esitellään tarkemmin venäläistä liiketoimintakulttuuria ja sen erityispiirteitä. Tutkimustulokset esitetään kolmannessa ja neljännessä luvussa, ja verrataan niitä teoriaan. Viidennessä luvussa pohditaan tutkimuksen tuloksia. Pohdinnassa käsitellään tutkimuksen prosessia ja esitetään jatkotutkimusaiheita.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste