Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Jyväskylän ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Jyväskylän ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Bioenergia-alan koneyrittäjien liiketoiminnan markkinoinnillisen suunnittelun työkalut

Järvinen, Janne; Kokkila, Topi (2006-10-10)

Avaa tiedosto
kokkila_20.pdf (450.0Kt)
Lataukset: 


Järvinen, Janne
Kokkila, Topi
2006-10-10
Näytä kaikki kuvailutiedot
Tiivistelmä
Työn toimeksiantaja on Koneyrittäjien liitto ry, joka on 2500 energia-, maanrakennus- ja metsäalan koneyrittäjän valtakunnallinen yrittäjä- ja työnantajajärjestö. Toimeksiantajan pyynnöstä tutkimus toteutettiin luonnonvara-alan ja liiketalouden opiskelijan yhteistyönä.

Tutkimus on kvalitatiivinen kehittämistutkimus, jossa käytetään teemahaastatteluja bioenergiaalan taustojen selvitystyössä. Tutkimus rajattiin bioenergia-alan koneyrittämiseen metsähakkeen ja turpeen tuotantoketjuihin. Tavoitteena oli kartoittaa bioenergia-alan koneyrittäjien liiketoimintamalleja sekä mallintaa liiketoiminnan markkinoinnillista suunnittelua ja tuottaa suunnittelua tukevia työkaluja yrittäjien käyttöön. Tutkimuksessa esiteltiin bioenergia-alan koneyrittäjien
toimintakenttää ja sen markkinoinnillisia ongelmia sekä markkinoinnin ja liiketoiminnan markkinoinnillisen suunnittelun perusteita. Tuloksena syntyi 14 työkorttia jotka tukevat bioenergiaalan koneyrittäjien liiketoiminnan markkinoinnillista suunnittelua. Liiketoiminnan markkinoinnillisen suunnittelun ja markkinoinnin teorioiden esittelyllä on tässä merkittävä rooli, koska näiden teorioiden tuntemus on edellytyksenä suunnittelua tukevien työkalujen mahdollisimman tulokselliselle käyttämiselle.

Yhteenvetona voidaan todeta, että bioenergia-alalla on panostettava toimialan kehitystyöhön ja liiketoiminnan markkinoinnilliseen suunnitteluun. Pärjätäkseen muuttuvassa ja kasvavassa bioenergia-alan toimintakentässä yrittäjän ei kannata jättää markkinoinnin ja liiketoiminnan markkinoinnillisen
suunnittelun merkitystä huomiotta. Tämä työ antaa yrittäjille perustietoa markkinoinnista
ja liiketoiminnan markkinoinnillisesta suunnittelusta sekä antaa siihen apuvälineet
suunnittelutyön tueksi työkorttien muodossa.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste