Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Jyväskylän ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Jyväskylän ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Tienraivaajan roolissa: restonomikoulutus palvelujen uudistajana: koulutusohjelman ristiinarviointiraportti

Heikkilä, Johanna; Hokkanen, Simo; Mutka, Ulla; Kataja, Jyrki; Ikonen, Hannu; Wahlgrén, Asta; Backman, Elli (2010-09-24T08:29:17Z)

 
Avaa tiedosto
JAMKRAPORTTEJA032004_web.pdf (189.2Kt)
Lataukset: 


Heikkilä, Johanna
Hokkanen, Simo
Mutka, Ulla
Kataja, Jyrki
Ikonen, Hannu
Wahlgrén, Asta
Backman, Elli
Jyväskylän ammattikorkeakoulu
2010-09-24
Julkaisu on tekijänoikeussäännösten alainen. Teosta voi lukea ja tulostaa henkilökohtaista käyttöä varten. Käyttö kaupallisiin tarkoituksiin on kielletty.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:jamk-1220427038-0
Tiivistelmä
Jyväskylän ammattikorkeakoulussa käynnistyi vuoden 2004 alussa koulutusalojen
vuorovaikutteiseen ja keskinäiseen, kehittävään keskusteluun perustuva koulutusohjelmien ristiinarviointi osana korkeakoulun laatujärjestelmää. Ensimmäisenä ristiinarvioitiin tietojenkäsittelyn koulutusohjelma liiketalouden koulutusyksiköstä, toisena Degree Programme in Nursing sosiaali- ja terveysalalta. Kolmantena kohteena arvioitiin tässä raportoitava matkailu-, ravitsemis- ja talousalan palvelujen tuottamisen ja johtamisen koulutusohjelma syksyllä 2004. Arviointiprosessi noudatti kehittävän arvioinnin periaatteita. Arviointi
kohdistui koulutusohjelman ja sen opetuksen suunnitteluun, opetuksen toteutukseen, tuloksiin ja opiskelijoiden oppimiseen sekä koulutusohjelmaa tukeviin palveluihin ja muihin tukitoimiin. Tekemänsä arvioinnin perusteella arviointiryhmä pitää palvelujen tuottamisen ja johtamisen erityisenä vahvuutena sen selkeää työelämälähtöistä otetta koulutusohjelman suunnittelussa, kehittämisessä ja toteuttamisessa. Koulutusohjelmalla on ollut proaktiivinen ja uusia työelämäkäytänteitä luova rooli. Sillä on toimivat työelämäsuhteet ja monipuolinen oppimisympäristö. Koulutusohjelman toimintakulttuurin oleellisina osina ovat jatkuva, joustava uudistuminen, kehittämismyönteisyys ja toimiva
vuorovaikutuskulttuuri. Lisäksi koulutusohjelmalla on selkeä ja tuloksellinen
opinnäyteprosessi. Arviointiryhmän mukaan palvelujen tuottamisen ja johtamisen -koulutusohjelman keskeinen kehittämishaaste on järjestelmällinen työelämän vaatiman osaamisen ennakointi asiantuntijuusalueittain sekä tästä
lähtökohdasta näiden opintojen suuntaamisen edellyttämä käsitteiden selkiyttäminen ja määrittely. Systemaattista palautemekanismien käyttämistä, dokumentointia ja hyödyntämistä sekä koulutuksen että tutkimus- ja kehitystoiminnan kehittämisessä voidaan parantaa. Lisäksi kehittämishaasteena nähdään tutkimus- ja kehityshankkeiden tasalaatuisuuden varmistamisen silloin, kun niitä käytetään opiskelijoiden oppimisympäristönä sekä näistä hankkeista syntyvän uuden tiedon tuottamisen jäsentämisen. Arviointiprosessin aikana nousi esille myös tarve selkiyttää strategiaprosesseja ja tukipalveluiden roolia ammattikorkeakoulun ja yksikön välisessä vuorovaikutuksessa. Kehittämiskohteina nähtiin taloushallinnon palvelut koulutusohjelmalle sekä erilaiset koulutusohjelman toimintaa ja kehittämistä tukevat raporttikäytänteet.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste