Nordic Baltic Entrepreneurship intensive Week 2010
Kortman, Christian (2010)
Kortman, Christian
Arcada - Nylands svenska yrkeshögskola
2010
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2010100413406
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2010100413406
Tiivistelmä
Sammandrag:
Detta examensarbete är ett praktiskt inriktat arbete eftersom jag har medverkat i organisationsgruppen för ”Nordic Baltic Entreprenurship intensive Week 2010” (NBE) som hölls i Helsingfors 7.3.2010–12.3.2010. I NBE 2010 deltog 43 studenter samt åtta lärare.
Syftet med arbetet var att planera och arrangera Nordic Baltic intensive Week 2010, vars huvudtema var grönt och socialt entreprenörskap. Jag har använt Eklund 2002, Nordberg 2002, Macheridis 2009 samt Finnish Convention Bureaus nätsidor som min teorigrund. NBE 2010-projektet är indelat i tre faser: planeringsfasen, genomförande-fasen och evalueringsfasen. Empirin är baserad på egna observationer under konferensens gång, en kvantitativ undersökning i form av en evalueringsblankett och på slutrapporter av deltagarna.
Saker som man kunde förbättra är bl.a. kommunikationen i organisationsgruppen och föreläsningsschemat, som kunde ha flere gästföreläsare. Deltagarna kunde även snabbare lära känna varandra via lekar och en fest eller middag, på så sätt skulle man snabbare få en mer sammansvetsad grupp. Konferensen var mycket omtyckt av deltagarna och den fick mycket bra feedback, vilket förhoppningsvis leder till flera liknande projekt där studenter och lärare från olika länder har möjligheten att arbeta tillsammans. Abstract:
This is a practical thesis and the student behind it has been a part of the group arranging the “Nordic Baltic Entrepreneurship intensive Week 2010” that took place in Helsinki 7.3.2010-12.3.2010. NBE2010 had 43 students participating and eight students participating which was determined based on the budget given.
The purpose with this thesis was to plan and arrange Nordic Baltic Entrepreneurship intensive Week 2010. The main theme for the conference was green and social entrepreneurship. I have used Eklund 2002, Nordberg 2002, Macheridis 2009 and Finnish Convention Bureaus web pages as my main theory. The NBE2010 project is divided into three phases: the planning phase, the implementation phase and the evaluating phase. The empirical is based on my own observations during the conference, a quantitative research in the form of an evaluating form and also on a final report from the people participating in the conference.
The things that could have been done better includes better communication within the group, better planning of the schedule with more guest speakers and speeding up the getting to know each other process which would have resulted in people daring to take risks with wild ideas. The conference was very liked by everyone and hopefully it leads to more similar projects in the future where students and teachers from other schools and countries get to getter to exchange ideas.
Detta examensarbete är ett praktiskt inriktat arbete eftersom jag har medverkat i organisationsgruppen för ”Nordic Baltic Entreprenurship intensive Week 2010” (NBE) som hölls i Helsingfors 7.3.2010–12.3.2010. I NBE 2010 deltog 43 studenter samt åtta lärare.
Syftet med arbetet var att planera och arrangera Nordic Baltic intensive Week 2010, vars huvudtema var grönt och socialt entreprenörskap. Jag har använt Eklund 2002, Nordberg 2002, Macheridis 2009 samt Finnish Convention Bureaus nätsidor som min teorigrund. NBE 2010-projektet är indelat i tre faser: planeringsfasen, genomförande-fasen och evalueringsfasen. Empirin är baserad på egna observationer under konferensens gång, en kvantitativ undersökning i form av en evalueringsblankett och på slutrapporter av deltagarna.
Saker som man kunde förbättra är bl.a. kommunikationen i organisationsgruppen och föreläsningsschemat, som kunde ha flere gästföreläsare. Deltagarna kunde även snabbare lära känna varandra via lekar och en fest eller middag, på så sätt skulle man snabbare få en mer sammansvetsad grupp. Konferensen var mycket omtyckt av deltagarna och den fick mycket bra feedback, vilket förhoppningsvis leder till flera liknande projekt där studenter och lärare från olika länder har möjligheten att arbeta tillsammans.
This is a practical thesis and the student behind it has been a part of the group arranging the “Nordic Baltic Entrepreneurship intensive Week 2010” that took place in Helsinki 7.3.2010-12.3.2010. NBE2010 had 43 students participating and eight students participating which was determined based on the budget given.
The purpose with this thesis was to plan and arrange Nordic Baltic Entrepreneurship intensive Week 2010. The main theme for the conference was green and social entrepreneurship. I have used Eklund 2002, Nordberg 2002, Macheridis 2009 and Finnish Convention Bureaus web pages as my main theory. The NBE2010 project is divided into three phases: the planning phase, the implementation phase and the evaluating phase. The empirical is based on my own observations during the conference, a quantitative research in the form of an evaluating form and also on a final report from the people participating in the conference.
The things that could have been done better includes better communication within the group, better planning of the schedule with more guest speakers and speeding up the getting to know each other process which would have resulted in people daring to take risks with wild ideas. The conference was very liked by everyone and hopefully it leads to more similar projects in the future where students and teachers from other schools and countries get to getter to exchange ideas.