Markkina- ja kehitystutkimus
Kesenci, Mikail (2010)
Kesenci, Mikail
Hämeen ammattikorkeakoulu
2010
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2010100513439
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2010100513439
Tiivistelmä
Tämä työ sisältää markkina–ja kehitystutkimuksen, lohjalaiselle logistiikkayritykselle. Lohjan KTK Osuuskunta on tehnyt nykyisen toimitusjohtajan kanssa vuodesta 2006 tähän päivään asti strategisia linjauksia toiminnan kehittämiseksi. Tästä johtuen Lohjan KTK haluaa pitää kehityksensä katkeamattomana ketjuna ja tutkii olemassa olevia ja mahdollisia markkinoita ja kehittää toimintaympäristöään markkinoiden ja asiakkaiden arvojen mukaisesti. Työ sisältää asiakas- ja jäsenkyselyn sekä markkinointiliitteen logistiikan nykytilanteesta sekä Lohjan KTK:n kustannustehokkaista logistisista palveluista.
Työssä haastateltiin Lohjan KTK:n merkittäviä asiakkaita sekä lohjalaista kansanedustajaa. Työn tavoitteena oli saada realistinen kuvaus Lohjan seudun logististen palveluiden tehokkuudesta ja tilanteesta. Lohjan KTK:n laajat taustatiedot auttoivat työn kulkua koko prosessin ajan. Haasteellisin osa-alue työssä oli vastausten analysoiminen sekä argumentointi haluttuun muotoon.
Lohjan KTK:lla on nyt ulkopuolisen osapuolen näkemys Lohjan KTK:n kehityksen mahdollisista linjauksista. Lohjan KTK tuntee markkina-alueensa entistä syvemmin, mikä johtaa tehokkaaseen asiakaspalveluun. Lohjan KTK:n on hyvä tutkia toimintaympäristöään ja kehittää toimintapaansa annettujen argumenttien perusteella.
Työssä haastateltiin Lohjan KTK:n merkittäviä asiakkaita sekä lohjalaista kansanedustajaa. Työn tavoitteena oli saada realistinen kuvaus Lohjan seudun logististen palveluiden tehokkuudesta ja tilanteesta. Lohjan KTK:n laajat taustatiedot auttoivat työn kulkua koko prosessin ajan. Haasteellisin osa-alue työssä oli vastausten analysoiminen sekä argumentointi haluttuun muotoon.
Lohjan KTK:lla on nyt ulkopuolisen osapuolen näkemys Lohjan KTK:n kehityksen mahdollisista linjauksista. Lohjan KTK tuntee markkina-alueensa entistä syvemmin, mikä johtaa tehokkaaseen asiakaspalveluun. Lohjan KTK:n on hyvä tutkia toimintaympäristöään ja kehittää toimintapaansa annettujen argumenttien perusteella.