Haku
Viitteet 1-10 / 10
Ammattikorkeakoulun opinnäytetöiden eettiset kysymykset
(Oulun ammattikorkeakoulu, Oamk, 2019)
Ammattikorkeakoulujen tehtävänä on koulutus ja työelämää palveleva tutkimus- ja kehittämistoiminta. Kaikessa tutkimus- ja kehittämistoiminnassa tulee huomioida hyvä tieteellinen käytäntö ja tutkimustyön eettiset ohjeet.
Vaikka ...
Simulaatiokoulutuksella potilasturvallisen osaamisen ylläpitämiseen
(Oulun ammattikorkeakoulu, Oamk, 2019)
Ammattikorkeakoulujen hoitotyön opiskelijat tekevät opinnäytetyön tutkimus- ja kehittämistyönä yhteistyössä työelämän kanssa. Työelämän edustajat ja yritykset lähettävät opinnäytetöiden aiheita opiskelijoille tiedoksi ja ...
Byströmin Ohjaamon toimintaa kehitettiin asiakaslähtöisesti
(Oulun ammattikorkeakoulu, Oamk, 2020)
Valtakunnallinen ohjaamotoiminta tarjoaa alle 30-vuotiaille nuorille palveluita monialaisesti ja poikkihallinnollisesti. Byströmin Ohjaamo tarjoaa Oululaisille matalan kynnyksen palveluita saman katon alta. Opinnäytetyön ...
Pedagogisen johtajuuden rakentuminen ja sen edellytykset Oulun kaupungin pohjoisella varhaiskasvatusalueella
(Oulun ammattikorkeakoulu, Oamk, 2020)
Artikkeli perustuu tutkimukseen Oulun kaupungin Pohjoisen varhaiskasvatusalueen päiväkodin johtajien ja varajohtajien kokemuksista varhaiskasvatuksen pedagogisesta johtajuudesta. Samalla tutkimuksessa kannustettiin päiväkodin ...
Sairaanhoitajan ydinosaamisen (180 op) arvioinnin valtakunnallisen kokeen kehittäminen
(Oulun ammattikorkeakoulu, Oamk, 2019)
Suomessa ammattikorkeakouluilla on autonomia opetuksen suunnittelussa. Sairaanhoitajan koulutuksen ammatillisen osaamisen tulevaisuus -hankkeen ja Suomen ammattikorkeakoulujen terveysalan koulutuksen verkoston 2017‒2019 ...
Ohjaus ja dialoginen vuorovaikutus hoitotyössä
(Oulun ammattikorkeakoulu, Oamk, 2019)
Hoitotyötä toteutetaan vuorovaikutuksessa asiakkaiden kanssa tavoitteena selvittää heidän hoitonsa tarve ja suunnitella sekä toteuttaa hoitoa asetettujen tavoitteiden suuntaan. Vuorovaikutuksella on merkitystä asiakkaiden ...
Voimaa mielenterveydestä
(Oulun ammattikorkeakoulu, Oamk, 2020)
Mielenterveys ja mielenterveyden edistäminen lasten ja nuorten kehitysyhteisöissä on tärkeää. Tämä artikkeli sisältää kuvauksen ja koonnin Oulun ammattikorkeakoulun sekä Kempeleen Santamäen ja Kirkonkylän koulujen kanssa ...
Kehitysvammaisten asumispalveluiden liiketoimintasuunnitelman asiakaslähtöinen kehittäminen
(Oulun ammattikorkeakoulu, Oamk, 2018)
Perinteisesti palvelujärjestelmän kehittämisessä on painottunut palvelujen tuottajan näkökulma, nykyinen suunta on palvelujen tarvitsijan ja käyttäjän näkökulma. Palveluiden käyttäjän näkökulmasta keskustelussa korostuvat ...
Tasa-arvoa, itsemääräämisoikeutta ja mielenterveyttä edistämässä
(Oulun ammattikorkeakoulu, Oamk, 2018)
n, henkilökohtaiseen vapauteen ja koskemattomuuteen, liikkumisvapaus, yhdenvertaisuus, yksityiselämän- ja omaisuudensuoja sekä sosiaali- ja oikeusturva. Ihmiset ovat yhdenvertaisia lain edessä ja ketään ei saa ilman ...
Sairaanhoitajan osaamisen arvioinnin kehittäminen
(Oulun ammattikorkeakoulu, Oamk, 2018)
Sairaanhoitajakoulutus ja sairaanhoitajien osaamisvaatimukset muuttuvat ja kehittyvät yhteiskunnan tilanteiden mukaan. Digitalisaatio lisää myös uusia mahdollisuuksia toteuttaa ohjausta ja suorittaa opiskelijoiden osaamisen ...