Haku
Viitteet 1-4 / 4
Konseptitaiteen luominen 2D-indie-metroidvaniapeleihin: Mihin indiepeligrafiikan viehätys perustuu?
(2021)
Aiheena tutkielmassa on konseptitaiteen luominen 2D-indie-metroidvaniapeleihin, ja tutki-muskysymyksenä pohditaan tarkemmin, mihin indiepelien viehätys perustuu. Aihe on rajau-tunut kirjoittajien oman kiinnostuksen ja ...
Roolipelaaminen Bethesda Game Studiosin peleissä
(2021)
Tässä työssä käsitellään Bethesda Game Studiosin vuonna 2011 ja sen jälkeen kehittämiä roolipelejä. Bethesda Game Studios on The Elder Scrolls (TES) ja Fallout -pelisarjojen kehittäjä ja Bethesda Softworks on niiden ...
Curse of Strahd - Uudelleenpelattavuus: millaisia uudelleenpelattavuutta lisääviä ominaisuuksia pöytäroolipelikirjaan Curse of Strahd liittyy ja kuinka ne ovat tukeneet teoksen pitkäkestoista suosiota?
(2022)
Tämä tutkielma on taustatyö, jonka tarkoitus oli pohjustaa oman Dungeons & Dragons -pelin kanssa yhteensopivan seikkailukirjan toteuttamista. Tutkielmassa analysoitiin suosittua Curse of Strahd -pelimoduulia uudelleenpelattavuuden ...
First Person Shooter-pelien historia ja niiden ansaintamallit
(2022)
Tutkielmalla ei ollut tilaajaa. Se toteutettiin yhteistyössä saman vuoden opiskelijan kanssa. Työn tavoitteena oli perehtyä ensimmäisen persoonan ammuntapelien pitkäaikaiseen ja vivahteikkaaseen historiaa, sekä niitten ...