Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Centria-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Centria-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Reisjärven Osuuspankin pääkonttorin asiakkaiden käsityksiä pankin toiminnasta

Hanhikivi, Mari (2010)

 
Avaa tiedosto
Hanhikivi_Mari.pdf (1.959Mt)
Lataukset: 


Hanhikivi, Mari
Keski-Pohjanmaan ammattikorkeakoulu
2010
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2010110714214
Tiivistelmä
Opinnäytetyön toimeksiantajana on Reisjärven Osuuspankki, joka kuuluu paikallisosuuspankkiryhmään. Se on perustettu vuonna 1915 ja toimii edelleen itsenäisenä pankkina. Konttoreita Reisjärven Osuuspankilla on kolmella paikkakunnalla: Kinnulassa, Haapajärvellä ja pääkonttori Reisjärvellä. Asiakkaita pankilla on yhteensä lähes 7500.

Työn tarkoituksena oli selvittää, miten tyytyväisiä asiakkaat ovat pääkonttorin saatavuuteen ja asiakaspalveluun sekä heidän käsityksiään mahdollisista kehityskohteista. Työn aihealue liittyy vahvasti asiakaspalveluun ja palveluyrityksen saatavuuteen. Opinnäytetyön teoriaosuudessa käsitellään asiakkuutta, palvelua ja sen markkinointia, asiakaspalvelua ja asiakastyytyväisyyttä. Tutkimusmenetelmänä käytettiin kvantitatiivista asiakaskyselyä, jonka 250 asiakkaan satunnaisotanta saatiin pankin asiakasrekisteristä.

Tutkimus toteutettiin vuoden 2010 kesäkuussa, jolloin asiakkaille lähetettiin postitse kyselylomake. Kyselylomakkeita palautettiin 75 kappaletta. Vastaukset käsiteltiin ja analysoitiin PASW Statistics 18 –ohjelmalla. Tulosten luotettavuutta heikentänee melko alhainen vastausprosentti. Tulosten haluttiin kuitenkin alun perinkin olevan lähinnä suuntaa antavia, joten ne ovat tähän tutkimukseen täysin soveltuvia.

Kyselyn tuloksista käy ilmi, että asiakkaat ovat erittäin tyytyväisiä pankin toimintaan. Vain ajanvaraus laina-asioissa koettiin tarpeelliseksi kehittämiskohteeksi. Tarvetta muille muutoksille ei tulosten perusteella juurikaan ole.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste