Digitaalisen markkinoinnin kehittäminen : case : Pianokartano Oy
Packalen, Kai; Pekola, Ville (2010)
Packalen, Kai
Pekola, Ville
Turun ammattikorkeakoulu
2010
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2010111114382
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2010111114382
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tarkoituksena on kehittää toimeksiantajan liiketoimintaa tarjoamalla ajankohtaista tietoa musiikkialalla käytetyistä digitaalisen markkinoinnin keinoista. Tavoitteena on tutkia seitsemää alalla toimivaa yritystä ja selvittää musiikkialan tämän hetkinen digitaalisen markkinoinnin käytön taso. Teoriaosa pyrkii antamaan kattavat perustiedot digitaalisen markkinoinnin käyttömahdollisuuksista ja soveltaa tietoa yrityksen markkinointiin. Tutkimusmenetelmä on kvalitatiivinen.
Toimeksiantajamme Pianokartano Oy haluaa kehittää omaa digitaalista markkinointistrategiaansa. Digitaalinen markkinointi elää vielä murroksessa, joten sen hyödyntäminen ja käyttöönotto oikealla hetkellä mahdollistaa kilpailuedun saavuttamisen. On tärkeää tuoda yritystä esille kustannustehokkaasti sähköisissä kanavissa, jotka tavoittavat mahdollisimman monet potentiaaliset asiakkaat.
Tutkimukseen valittiin 7:n samalla alalla toimivaa yritystä. Tutkittavien yrityksien digitaalista markkinointia vertailtiin verkkosivujen ja Internet-näkyvyyden perusteella.
Tuloksista selviää, että Suomessa musiikkialalla käytetään tällä hetkellä melko suppeasti digitaalista markkinointia. Digitaalinen markkinointi musiikkialalla keskittyy tällä hetkellä lähinnä yritysten Internet-sivustoihin eikä vuorovaikutteisuutta juurikaan havaita sosiaalisissa medioissa.
Toimeksiantajamme Pianokartano Oy haluaa kehittää omaa digitaalista markkinointistrategiaansa. Digitaalinen markkinointi elää vielä murroksessa, joten sen hyödyntäminen ja käyttöönotto oikealla hetkellä mahdollistaa kilpailuedun saavuttamisen. On tärkeää tuoda yritystä esille kustannustehokkaasti sähköisissä kanavissa, jotka tavoittavat mahdollisimman monet potentiaaliset asiakkaat.
Tutkimukseen valittiin 7:n samalla alalla toimivaa yritystä. Tutkittavien yrityksien digitaalista markkinointia vertailtiin verkkosivujen ja Internet-näkyvyyden perusteella.
Tuloksista selviää, että Suomessa musiikkialalla käytetään tällä hetkellä melko suppeasti digitaalista markkinointia. Digitaalinen markkinointi musiikkialalla keskittyy tällä hetkellä lähinnä yritysten Internet-sivustoihin eikä vuorovaikutteisuutta juurikaan havaita sosiaalisissa medioissa.
