Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Turun ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Turun ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Väkevät verkossa : miten markkinoida tuotetta, jota ei saa markkinoida?

Reponen, Johanna (2019)

Avaa tiedosto
Reponen_Johanna.pdf (2.100Mt)
Lataukset: 


Reponen, Johanna
2019
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2019061016358
Tiivistelmä
Tässä opinnäytetyössä tutkitaan miten väkeviä alkoholijuomia valmistavat yritykset hyödyntävät verkkosivuja, Instagramia ja Facebookia markkinoinnissaan. Suomessa väkevän alkoholijuoman markkinointi on kiellettyä, mutta tämä ei koske puhdasta yrityskuvamainontaa. Työssä analysoidaan Kyrö Distillery Companyn, Altian ja Koskenkorvan toimintaa verkossa esimerkkien kautta.


Työssä tutkitaan verkkosivujen tärkeyttä ja analysoidaan miten esimerkkiyritykset ovat hyödyntäneet niitä brändinsä rakentamiseen. Yrityksen tulee erottua kilpailijoistaan menestyäkseen sosiaalisessa mediassa. Erottumisen keinoja ovat työssäkin käsitelty sisältö- ja tarinamarkkinointi sekä brändäys. Työssä käsitellään tarkemmin Instagramia ja Facebookia sosiaalisen median alustoina.


Kyrö Distillery Company on käyttänyt niin sisältö-, tarina- kuin brändimarkkinoinnin keinoja hyväkseen. Yrityksen viestinnässä nousee esiin sen tarina, visio, missio, arvot, periaatteet, visuaalisuus sekä slogan. Kyrö Distillery Company on hyödyntänyt sosiaalisen median ominaispiirteitä osallistumalla kommentointiin sekä sitouttamalla seuraajiaan.

Altian selkeimpänä kohderyhmänä ovat sijoittajat. Tämä näkyy vahvasti numeroihin ja faktaan pohjautuvassa sisällöntuotannossa. Yritys on käyttänyt sisältömarkkinoinnin keinoja luomalla sijoittajia kiinnostavia artikkeleita ja videoita yrityksen toiminnasta. Altia rakentaa brändinsä ainoastaan omasta toiminnasta kertomisen varaan.

Koskenkorva pitää brändiään yllä Instagram-tilillä. Yhtenäinen värimaailma, huumorin keinot, tarina ja slogan auttavat brändin muodostamisessa. Brändin verkkosivut ovat Suomessa laittomat ja vaikka Koskenkorvalla on oma Instagram-tili, ei se yksinään luo monipuolista ja vahvaa brändiä.


Tutkimuksen tulokset osoittavat, että puhtaalla yrityskuvamainonnalla voi onnistua luomaan vahvan brändin säännellyllä alalla. Kyrö Distillery Company on hyödyntänyt Altiaa enemmän sosiaalisen median tuomia mahdollisuuksia sekä brändin rakentamisen keinoja. Altia luottaa enemmän perinteiseen myyntityöhön sekä vahvaan markkina-asemaan myynti- ja markkinointityössään. Näitä tuloksia voidaan hyödyntää tiukasti säännellyllä alalla toimivissa yrityksissä oman markkinoinnin kehittämiseen. Lisäksi tutkimuksen tulokset antavat pohjaa uudelle tutkimukselle.
 
This thesis discusses how the companies manufacturing strong liquors use webpages, Instagram and Facebook in their marketing. In Finland it is forbidden to market a strong alcoholic beverage, but the legislation rules out company image marketing. Thesis analyzes Kyrö Distillery Company’s, Altia’s and Koskenkorva’s online activity with examples.

The theory part looks into the importance of webpages and how the example companies have used webpages to build their own brand. Any company must stand out from competitors to succeed in social media. Content- and story marketing as well as branding are described in this thesis. The theory part focuses on Instagram and Facebook as social media platforms.

Kyrö Distillery Company has used content-, story- as well as brand marketing resources in their advantage. Company’s story, vision, mission, values, principles, visual image and slogan are on top of the communication. Kyrö Distillery Company has utilized social media’s features by actively participating in commenting and engaging followers.

Altia’s content production is strongly based on facts and numbers which can tell that company’s main target group is investors. Altia has used content marketing means in creating articles and videos from company’s actions that interest investors. Altia builds its brand solely on telling about their own services.

Koskenkorva maintains its brand on Instagram. Coherent coloring, humor, story and slogan help to create a brand. The brand’s webpages are prohibited in Finland and even when Koskenkorva has its own Instagram-account, it alone does not create an all-round and strong brand.

The results show that a company can create a strong brand in regulated field by pure company image marketing. Kyrö Distillery Company has utilized more social media platform possibilities and brand building tools than Altia. Altia trusts more on traditional sales and strong market position in their sales and marketing. These results can be used to develop marketing, especially in companies working in highly regulated field. Results also give base for new studies.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste