Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Satakunnan ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Satakunnan ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Instagramin hyödyntäminen markkinoinnissa, case OP Tampere

Kalli, Miia (2019)

 
Avaa tiedosto
KalliMiia.pdf (9.513Mt)
Lataukset: 


Kalli, Miia
2019
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2019061116483
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tarkoituksena oli tarkastella nuorille suunnatun markkinoinnin ja viestinnän tehokkuutta toimeksiantajayrityksen Instagramissa. Toimeksiantajayrityksenä opinnäytetyölle toimi OP Tampere, joka on alueensa johtavia finanssialan yrityksiä. Opinnäytetyön tavoitteena oli saada toimeksiantajayrityksen Instagram laajemmin käyttöön ja laatia toimintaohjeita niin nuorille suunnattuun viestintään Instagramissa kuin markkinointiin kanavalla. Toimeksiantajayrityksen intressinä on myös käyttää Instagramia nuorten valistukseen ja opastukseen muun muassa taloustaitojen kehittämisessä ja oman talouden hallinnassa.
Opinnäytetyön teoriaosassa lukijalle kerrotaan yleisesti Instagramin toiminnasta, mahdollisuuksista ja hyödyntämisestä, finanssialan asiakashankinnasta sekä markkinoinnista ja markkinoinnin keinoista sosiaalisessa mediassa. Teoria kerättiin kirjoista, verkkolähteistä ja aiheeseen liittyvistä artikkeleista.
Tutkimuksen empiirisessä osassa selvitettiin aiemmin määritellyn kohderyhmän mielenkiinnonkohteita Instagramissa ja suhtautumista seurattaviinsa. Lisäksi empiirisessä osassa selvitettiin kampanjan avulla, miten saadaan yrityksen Instagram-tilille lisää seuraajia ja mikä motivoi seuraamaan yrityksen Instagram-tiliä. Opinnäytetyön empiirisessä osassa käytettiin sekä laadullista että määrällistä tiedonkeruumenetelmää kokonaisvaltaisemman kuvan saavuttamiseksi. Ennen Instagramissa toteutettua kampanjaa kohderyhmälle lähetettiin vastattavaksi kyselylomake. Vastausten perusteella luotiin toimeksiantajayrityksen Instagramiin arvonta, jonka tarkoituksena oli
nostaa tilin seuraajamääriä ja tutkia erilaisten postausten ja postausajankohtien toimivuutta toimeksiantajayrityksen Instagramissa.
Opinnäytetyölle asetetut tavoitteet saavutettiin ja Instagram-markkinoinnista opittiin niin teoriassa kuin käytännössä. Toimeksiantajayritys voi käyttää opinnäytetyötä apuna kehittäessään Instagramin käyttöään viestinnässä ja markkinoinnissa nuorille.
Opinnäytetyöstä selviää, millaisia päivityksiä kohderyhmä odottaa seurattaviltaan, miten ajoittaa päivitykset ja millaisia keinoja käyttäen kohderyhmän huomio kiinnitetään parhaiten.
Kyselytuloksista selvisi, että Instagramissa eniten vastaajia kiinnostavat esteettisesti toteutettu feed ja kauniit postaukset. Päivityksiä saisi vastaajien mielestä tulla muutamia viikossa, jotta seuraaminen pysyy mielenkiintoisena. Myös projektin eli lippukampanjan osalta tulos oli hyvä: arvonnan avulla toimeksiantajayrityksen Instagramin seuraajamäärä saatiin yli kaksinkertaistettua, ja arvonta saatiin kohdistettua oikealle kohderyhmälle, eli nuorille ja opiskelijoille.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste