Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Hämeen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Hämeen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite

"Lapsiystävällinen palvelu” : Asiakastyytyväisyyskysely Hämeenlinnan Lasten Läänissä asioivien lasten ja nuorten vanhemmille

Mattila, Laura; Paloniitty, Kaisa (2010)

 
Avaa tiedosto
Lapsiystavallinen_palvelu.pdf (615.5Kt)
Lataukset: 


Mattila, Laura
Paloniitty, Kaisa
Hämeen ammattikorkeakoulu
2010
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2010111814714
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tarkoituksena oli asiakastyytyväisyyden tutkiminen Lasten Läänissä, lasten ja nuorten yksityisellä lääkäriasemalla. Työn tavoitteena oli perehtyä yrityksen palvelun laatutekijöihin ja asiakastyytyväisyyteen sekä toteuttaa asiakastyytyväisyyskysely. Lisäksi tavoitteena oli kerätä asiakkaiden mielipiteitä ja heidän toivomuksiaan yrityksen toiminnan kehittämiseksi. Lasten Läänille ei ollut tehty asiakastyytyväisyystutkimusta aikaisemmin. Se oli hyvä syy tutkia, kuinka tyytyväisiä asiakkaat ovat.

Tutkimusmenetelmänä käytettiin kvantitatiivista kyselytutkimusta. Tiedonkeruumenetelmänä käytettiin kyselylomaketta. Asiakastyytyväisyyskysely toteutettiin kevään 2010 aikana. Kyselylomakkeita jaettiin 100 kappaletta ja vastauksia saatiin määräaikaan mennessä takaisin 79 kappa-letta, jolloin vastausprosentti oli 79 %. Vastaukset analysoitiin SPSS-ohjelmalla.

Tutkimuksen mukaan Lasten Läänin asiakkaiden vanhemmat ovat tyytyväisiä yrityksen tarjoamiin palveluihin, laatuun ja toimintaan kokonaisuutena. Vanhempien antama palaute oli pääasiassa positiivista, mutta joitakin ideoita toiminnan parantamiseksi ilmaantui. Lasten Läänin henkilökunta sai palautetta hyvästä ammattitaidosta, positiivisesta ilmapiiristä ja tavoitettavuudesta. Vanhemmat kokivat Lasten Läänin kotisivut selkeiksi ja informatiivisiksi.

Opinnäytetyön tuloksia voidaan käyttää kehittämään Lasten Läänin palveluita. Lasten Läänin henkilökunta voi jatkossa toteuttaa kyselyn uudestaan ja seurata näin asiakkaiden ja heidän vanhempiensa tyytyväisyyttä lääkäriaseman tarjoamaan palvelun laatuun.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste