Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Centria-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Centria-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Urheilusponsoroinnin edellytykset ja sisältö sponsorin näkökulmasta : Case PislaPloki

Pesonen, Heikki (2010)

 
Avaa tiedosto
heikki_pesonen.pdf (3.676Mt)
Lataukset: 


Pesonen, Heikki
Keski-Pohjanmaan ammattikorkeakoulu
2010
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2010111814741
Tiivistelmä
Urheilu on muuttunut muun maailman mukana entistä viihteellisemmäksi ja etenkin kaupalliseksi. Urheilussa liikkuvat rahavirrat ovat valtavia, mutta urheiluseuroille rahaa tuovia kanavia on melko vähän. Siksi urheilusponsorointi ja sen ymmärtäminen nimenomaan sponsoreiden näkökulmasta on elintärkeää kaikille huipputasolla oleville ja sinne pyrkiville seuroille.

Tämä opinnäytetyö on toteutettu lentopalloseura PislaPloki ry:lle, joka on lentopalloa naisten Mestaruusliigassa (entinen SM-liiga) pelaava seura. Opinnäytetyön tavoitteena oli tutkia seuran nykyisten sponsoreiden käsityksiä sponsorisuhteesta. Tutkimuksen tarkoituksena on auttaa PislaPloki ry:tä kehittämään yhteistyötään sponsoreina toimivien yritysten kanssa niin, että sponsorisuhteista kyettäisiin tekemään yhä pitkäjänteisempiä ja tehokkaampia.

Opinnäytetyön teoriaosuudessa käsitellään markkinointia, markkinointiviestintää, suhde- ja tiedotustoimintaa, myynninedistämistä, urheilumarkkinointia ja urheilusponsorointia.

Tutkimusote tutkimuksessa on kvalitatiivinen. Tutkimus toteutettiin haastatellen puhelimitse tai kasvotusten valittujen 15 sponsorin edustajia huhtikuussa 2010. Haastatteluissa käsiteltävät aiheet oli valittu tutkimusongelmien mukaan ja haastateltavat saivat tutustua niihin etukäteen.

Tulosten perusteella voidaan yleisesti ottaen todeta, että PislaPlokin sponsorit ovat tyytyväisiä sponsorisuhteeseen ja sen sisältöön, mutta joiltakin osa-alueilta löytyy myös kehitettävää.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste