Haku
Viitteet 1-4 / 4
Utveckling av streaming-tjänster för sociala medier som marknadsföring och produkt
(2021)
Detta examensarbete handlar om livestreaming i marknadsföringssyfte, och utgår ifrån mitt arbete vid kommunikationsbyrån Bertills & Jung. Framförallt under det senaste årets Coronapandemi har livestreaming blivit vanligt ...
Sociala mediers inverkan på ungas självbild: en kvantitativ undersökning om sociala merdiers påverkan på ungdomars självbild
(2022)
Syftet med mitt examensarbete var att ta reda på om sociala medier påverkar ungdomars självbild, den här frågan fungerade även som min frågeställning i arbetet. I min teoridel tar jag upp teori om positiv självbild, negativ ...
Marknadsföring i sociala medier: Bigday summer festival
(2022)
Detta examensarbete behandlar ämnen och områden relaterade till marknadsföring i sociala medier och hur de olika plattformarna skiljer sig från varandra.
Syftet med detta examensarbete var att undersöka om Vasas studeranden ...
Mest är inte alltid bäst på sociala medier: en komparativ studie av Hanko Brewing co. & HSF Marines användning av sociala medier
(2022)
Digitaliseringen har förändrat hur företag och organisationer marknadsför sina produkter och tjänster. Marknadsföraren har flyttat sig till sociala medier, sökmotorer och andra digitala kanaler för att nå ut till kunderna. ...