Upplevelse och deltagande - äventyrsturism för den aktiva resenären
Kallio, Petra (2010)
Kallio, Petra
Arcada - Nylands svenska yrkeshögskola
2010
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2010112415304
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2010112415304
Tiivistelmä
Syftet med det här examensarbetet är att redogöra för hurdana förväntingar resenären har angående äventyrresor och hurdana förväntningar man har gentemot programtjänsteföretaget som erbjuder den här tjänsten. Delsyftet är att redogöra om det finns en speciell målgrupp för den här marknaden och hur man på bästa sätt når
potentiella kunder.
Den teoretiska referensramen är indelad i äventyrsturism, äventyrsturisten och programtjänsteföretaget. Utgående från teorien gjordes en enkät som skickades till Elämysmatkats Oy kunder. Undersökningen baserar sig på den kvantitativa metoden och genomfördes hösten 2010. De viktigaste resultaten som kom fram var att resenären förväntar sig yrkesskicklighet och erfarna guider då de deltar i den här typen av turism,
dessutom ansågs upplevelsen som den viktigaste faktorn för att man vill delta i äventyrsturism. Utgående från resultatet kan man konstatera att målgruppen för den här
markanden är unga till medelålders män som bor i huvudstadregionen och förtjänar relativt bra och har intresse för specifikt utförsåkning. Resultatet angående
marknadsföring visar att personlig service, skräddarsydda resor, och cross-marketing är medel att nå de här kunderna samt där tydlighet och visualitet på t.ex. webbplatsen
uppskattas som god marknadsföring. The aim of this study is to investigate what kind of expectations the traveler has for adventure
tourism and what kind of expectations there are towards the company that provides
these services. The aim for this study is also to investigate if there is a special target
group for this market and in which way the company can reach this group of consumers.
The theory part is divided into adventure tourism, the adventure tourist and the company
who provides these services. Based on the theory a questionnaire was sent out to the customers
of Elämysmatkat Oy. The study is based on the quantitative method and was done
in Autumn 2010. The main results from the study were that consumers are expecting expertise
and experienced guides from the company that provides adventure tourism. The
consumers also expect to get an outstanding experience out of participating in adventure
tourism. Based on the result of the study one can state that the target market for this form
of tourism are young to middle aged men who live in the metropolis area of Helsinki,
have a high income and have a specific interest for downhill skiing. The result regarding
marketing shows that personal service, custom made travel products and cross-marketing
is a good way of reaching this target group and where for example a clear and visualized
webpage is highly wished for by the consumers as good marketing strategies.
potentiella kunder.
Den teoretiska referensramen är indelad i äventyrsturism, äventyrsturisten och programtjänsteföretaget. Utgående från teorien gjordes en enkät som skickades till Elämysmatkats Oy kunder. Undersökningen baserar sig på den kvantitativa metoden och genomfördes hösten 2010. De viktigaste resultaten som kom fram var att resenären förväntar sig yrkesskicklighet och erfarna guider då de deltar i den här typen av turism,
dessutom ansågs upplevelsen som den viktigaste faktorn för att man vill delta i äventyrsturism. Utgående från resultatet kan man konstatera att målgruppen för den här
markanden är unga till medelålders män som bor i huvudstadregionen och förtjänar relativt bra och har intresse för specifikt utförsåkning. Resultatet angående
marknadsföring visar att personlig service, skräddarsydda resor, och cross-marketing är medel att nå de här kunderna samt där tydlighet och visualitet på t.ex. webbplatsen
uppskattas som god marknadsföring.
tourism and what kind of expectations there are towards the company that provides
these services. The aim for this study is also to investigate if there is a special target
group for this market and in which way the company can reach this group of consumers.
The theory part is divided into adventure tourism, the adventure tourist and the company
who provides these services. Based on the theory a questionnaire was sent out to the customers
of Elämysmatkat Oy. The study is based on the quantitative method and was done
in Autumn 2010. The main results from the study were that consumers are expecting expertise
and experienced guides from the company that provides adventure tourism. The
consumers also expect to get an outstanding experience out of participating in adventure
tourism. Based on the result of the study one can state that the target market for this form
of tourism are young to middle aged men who live in the metropolis area of Helsinki,
have a high income and have a specific interest for downhill skiing. The result regarding
marketing shows that personal service, custom made travel products and cross-marketing
is a good way of reaching this target group and where for example a clear and visualized
webpage is highly wished for by the consumers as good marketing strategies.