Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Turun ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Turun ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Digitaalisen asunnon myyntipalvelun kehittäminen : case: Dixu Oy

Widenius, Karoliina (2019)

 
Avaa tiedosto
Widenius_Karoliina.pdf (302.6Kt)
Lataukset: 


Widenius, Karoliina
2019
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2019061116592
Tiivistelmä
Asunnon myyjä on voinut ennen valita käyttääkö välittäjää kohteen myymiseen vai hoitaako myynnin omatoimisesti. Markkinoille on rantautunut uudenlaisia palveluntarjoajia, joiden avulla asunnon myyjän on mahdollista myydä kohteensa itse ja saada siihen ammattimaista apua, mutta tehdä se kuitenkin huomattavasti edullisemmin verrattuna kiinteistövälittäjän palveluihin.

Tämän opinnäytetyön tavoitteena on selvittää asunnon myyjien käyttäytymistä myyntitilanteessa ja heidän valintoihinsa liittyviä syitä. Tutkimus on tehty toimeksiantajalle ja tavoitteena on löytää sellaisia tekijöitä ja näkökulmia, joita huomioimalla asunnon myyjä valitsisi toimeksiantajayrityksen tarjoaman digitaalisen palvelualustan ja hyödyntäisi sitä omatoimisessa asunnonmyynnissä.

Opinnäytetyöhön sisältyy tutkimus ja sen tuloksien analysointi. Tutkimus toteutettiin kvalitatiivista tutkimusmenetelmää käyttäen. Osa tutkimukseen osallistuneista henkilöistä vastasi sähköiseen lomakkeeseen ja osa osallistui teemahaastatteluun.

Haastatteluissa kävi ilmi, että välittäjän palveluita käyttäneet henkilöt arvostavat ammattimaista palvelua ja ovat valmiita maksamaan välittäjän palkkion. He eivät koe digitaalista, omatoimista myyntiä itselleen sopivana. Toisaalta haastattelut osoittivat, että osa haastateltavista valitsevat omatoimisen myymisen ensisijaisesti alhaisemman, kiinteän palkkion on takia. Haastatteluiden perusteella saadut tulokset ovat toimeksiantajan käytettävissä ja tuloksia tullaan hyödyntämään yrityksen palveluiden jatkokehittämiseen.
 
The property seller has previously had two options, i.e., either to use a real estate agent or decide to sell by him or herself. Nowadays there are also new service providers who offer a digital platform to sell the property on one’s own initiative supported by professional help with much lower cost.

The purpose of this thesis is to find out the sales behavior and the reasons behind sellers’ decision. The study is a commission by the company and the goal is to find out reasons why home seller would choose to use the digital sales service.

The thesis includes the research and the analysis of results. The research was conducted by qualitative research method. Some of the participants responded by electronic interview form and the rest participated in face-to-face interview.

Basted on the interviews, the person using the real estate agent service valued professional services and they were ready to pay commission. They do not see digital sales service suitable for themselves. On the other hand, the interviews show that some participant would choose selfservice sales primarily because of the lower fixed price.

The results are available for the company and will be used in the further development of their sales service.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste