Green segmentation : A study regarding segmentation and green behavior among Arcada students
Lindqvist, Nea (2010)
Lindqvist, Nea
Arcada - Nylands svenska yrkeshögskola
2010
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2010112615821
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2010112615821
Tiivistelmä
The purpose of the thesis was to examine what factors affect green purchasing behavior among the students at Arcada. More specifically what segmentation factors demonstrate a relationship with green behavior. The theoretical part presents the different segmentation theories. The emphasis is on theories concerning demographic, psychographic and behavioral segmentation. In addition some generalizations regarding green behavior that have been established among scholars are presented in the thesis. The empirical part of the thesis was conducted using a quantitative research method. As the method a survey was used. The aim of the research was to investigate what segmentation factors are reliable when determine what affects green purchasing behavior among Arcada students. The results of the empirical research indicate that environmental concern is the strongest factor that affects green behavior. A minor relationship was detected between recycling and green behavior. The demographic factors of gender and the degree program in which the students are studying in were not according to the results, liable factors to determine green purchasing behavior patterns. In addition altruism indicated no larger relationship with green behavior. The product benefits that influence green behaviour were according to the results; price, the belief that ones own actions matter, the product pollutes less, product quality and that the product is easy to recycle Slutarbetets syfte var att undersöka vilka faktorer påverkar miljövänligt beteende bland Arcada studeranden. Mera specifikt vilka marknadssegment demonstrerar en positiv eller negativ relation med miljövänligt beteende. Teoridelen presenterar de olika marknadssegmenten. Emfasen är över teorierna gällande demografiska, psykografiska och beteendemässiga marknadssegmenten. Förutom detta presenteras allmänna slutsatser angående miljövänligt beteende som är konstaterade bland forskare. Den empiriska delen av slutarbetet gjordes med hjälp av en kvantitativ forskningsmetod. Metoden som användes var en enkätundersökning. Målet var att undersöka vilka marknadssegment demonstrerar pålitliga orsaker till miljövänligt beteende bland studeranden. Resultaten av den empiriska undersökningen antyder att bekymmer över miljön är den största orsaken som leder till miljövänligt beteende. En svag relation upptäcktes mellan återvinning och miljövänligt beteende. Demografiska variablerna kön och utbildningsområde, var enligt resultaten inte pålitliga faktorer. Förutom detta antyder resultaten att altruism inte likaså har en stark relation till miljövänligt beteende. Produktfördelar som orsakar miljövänligt beteende enligt undersökningen var priset, makten att själv kunna påverka, produkten förorenar mindre, kvalitén och produktens återvinningsmöjligheter.