Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Tampereen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Tampereen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Tampereen ammattikorkeakoulun liiketalouden koulutusohjelman aikuiskoulutuksen opetussuunnitelman kehittäminen

Kangasniemi, Mia (2010)

 
Avaa tiedosto
Kangasniemi_Mia.pdf (354.9Kt)
Lataukset: 


Kangasniemi, Mia
Tampereen ammattikorkeakoulu
2010
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2010112916203
Tiivistelmä
Opinnäytetyöni tavoitteena oli selvittää Tampereen ammattikorkeakoulun (TAMK) liiketalouden koulutusohjelman aikuisopiskelijoiden näkemyksiä ja kokemuksia koulutuksen toteutuksesta. Opiskelijoilta kysyttiin mielipidettä opetussuunnitelman tavoitteista ja niiden toteutumisesta, koulutuksen ja opetuksen organisoinnista, opetusmenetelmistä sekä opetuksen laadusta ja resursseista. Tarkoituksena oli saada heiltä ideoita ja parannusehdotuksia opetussuunnitelman kehittämistä varten.

Tutkimuksessa käytettiin kvalitatiivista tutkimusmenetelmää, ja tutkimusaineisto kerättiin puolistrukturoitujen teemahaastatteluiden avulla. Haastateltavana oli yhteensä kymmenen liiketalouden aikuisopiskelijaa vuosikursseilta 2006 ja 2007.

Yleisesti ottaen lähes kaikki opiskelijat olivat tyytyväisiä TAMKista saamaansa koulutukseen. Aikuisopiskelijoiden oppimisedellytykset ja tavoitteet opiskelun suhteen ovat hyvin moninaiset. Merkittävimpänä tutkimustuloksena voi todeta sen, että opiskelijoita pitäisi katsoa enemmän yksilöinä. Opiskelijoilla pitää olla riittävästi valinnan varaa kurssien suoritustavoissa ja valinnaisissa opinnoissa sekä vaikutusmahdollisuuksia omaan opiskelurytmiinsä. Tieto- ja viestintätekniikkaa voi käyttää monipuolistamaan ja joustavoittamaan oppimista ja opetusmenetelmiä. Opiskelijat kuitenkin kokivat kasvokkaisen vuorovaikutuksen erittäin tärkeäksi, ja siksi lähiopetuksen määrää ei pidä vähentää. Tampereen ammattikorkeakoulu voi hyödyntää tutkimustuloksia kehittäessään opetussuunnitelmaa entistä opiskelijalähtöisempään suuntaan.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste