Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Turun ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Turun ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Tiedonhallintajärjestelmän määrittely ja käyttöönotto keskitetyssä palvelutuotannossa

Rantanen, Henrik (2010)

 
Avaa tiedosto
Rantanen_Henrik.pdf (695.5Kt)
Lataukset: 


Rantanen, Henrik
Turun ammattikorkeakoulu
2010
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2010112315199
Tiivistelmä
Tämän työn tavoitteena on määritellä ja valmistella palautteenhallintajärjestelmä käyttöönottoa varten. Järjestelmää tullaan käyttämään palautteenhallintaprosessin hoitamiseen ISO 9001 -standardin laadunhallintajärjestelmän vaatimusten mukaisesti. Standardi edellyttää prosessimallien luomista sisäisen ja ulkoisen palautteen sekä laatupoikkeamien hallintaan. Lisäksi ohjelmalla tullaan hallinnoimaan palvelupyyntöjä. Palautteenhallintajärjestelmä tulee perustumaan toimeksiantajan valitsemaan valmisohjelmaan, joka muokataan vastaamaan määriteltyjä tarpeita. Sen avulla mahdollistetaan palautteen tehokas hallinta ja käsittely siten, että pystytään osoittamaan ja varmistamaan prosessien, palveluiden sekä laadunhallintajärjestelmän vaatimustenmukaisuus ja parantamaan laadunhallintajärjestelmän vaikuttavuutta.

Teorialuvussa on luotu katsaus laadunhallintaan, laadunhallintajärjestelmiin, laatustandardoinnin merkitykseen ja ISO 9001:2008 -standardin prosesseihin perustuvaan toimintamalliin. Laadunhallintaan liittyen käsitellään myös asiakaspalautteita ja niiden käsittelyä sekä standardin esittämiä korjaavia ja ehkäiseviä toimintatapoja laatupoikkeamien käsittelyn keinoina. Lisäksi perehdytään uuden tietojärjestelmän vaatimusten määrittelyyn ja käyttöönottoon pilotoinnin avulla.

Case-luvussa esitellään työn toimeksiantajaa Lindorff Oy:tä ja kerrotaan taustoja ja perusteluja järjestelmätarpeelle. Tutkimus etenee laadunhallintajärjestelmän edellytysten läpikäyntiin ja järjestelmän käyttötarkoituksen kartoittamiseen sekä tähän liittyvään vaatimusmäärittelyyn. Lopuksi raportoidaan käytännön suunnittelun ja käyttöönoton toteutusta.

Tietotekninen palautteenhallintajärjestelmä on tehokas ja nykyaikainen tapa toteuttaa yrityksen palautteenhallintaa. Toimeksiantajan valitsema ohjelma osoittautui sopivaksi järjestelmäksi palautteiden käsittelyyn ja hallinnointiin. Sisäisten palvelupyyntöjen osalta järjestelmä vaatii lisätutkimusta, eikä kaikkea palvelupyyntöihin liittyvää toimintaa voida vielä tässä vaiheessa alkaa siirtää uuteen palautteenhallintajärjestelmään. Järjestelmän käyttöä ja palautteiden antamista varten aletaan tehdä manuaaleja ja valmistella käyttäjäkoulutuksia. Lisäksi valmistaudutaan organisaation sisäisen markkinointiin palautteenhallintajärjestelmän osalta.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste