Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Turun ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Turun ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Competitive strategy : Sorrin Puutarha

Haaristo, Emilia (2010)

 
Avaa tiedosto
Emilia_Haaristo.pdf (620.8Kt)
Lataukset: 


Haaristo, Emilia
Turun ammattikorkeakoulu
2010
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2010113016291
Tiivistelmä
Tämä lopputyö käsittelee tuore-elintarvikkeiden teollisuutta Suomessa ja erityisesti yhden alalla toimivan yrityksen kilpailuasemaa. Sorrin Puutarha valmistaa käyttövalmista salaattisekoituspussia, jota on saatavilla ruokakaupoista. Tavoitteena oli löytää case-yrityksen kilpailuetuja, joiden perusteella valittiin sopiva kilpailustrategia, joka taas pyrkii vahvistamaan löytyneitä kilpailuetuja. Käytännön osuus perustuu kuluttujakyselyyn, joka pyrki tuomaan esille case-yrityksen kilpailuetuja. Porterin viiden kilpailuvoiman mallin avulla analysoitiin kilpailukenttää, jossa case-yritys toimii. Strategiavaihtoehdoiksi valittiin Porterin kolme yleistrategiaa, joista tuli valita yksi, jotta kilpailussa pärjättäisiin.

Kuluttajakyselyn perusteella saatiin selville kilpailuetuja, joita case-yrityksellä on. Strategian tarkoituksena on vahvistaa näitä kilpailuetuja ja toimia toimintasuunnitelmana, jota toteutetaan määrätietoisesti. Case-yrityksen kilpailuetujen perusteella Porterin erikoistumisstrategia on sopivin vaihtoehto pärjätä kovin kilpailulla alalla. Erilaistumalla kilpailijoista case-yritys pystyy luomaan arvoa asiakkaille, josta ollaan valmiita maksamaan. Vahvan brandin avulla kilpailuasema vahvistuu entisestään ja hyvä puolustusasema on taattu. Markkinaosuuden kasvattaminen on helpompaa, yrityksen tuotteilla on lojaali asiakaskunta sekä selkeä strategia, jota noudatetaan.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste