E-marknadsföringens fördel i mindre företag : Case Tilausravintola Kuninkaan Lohet
Nokkala, Sanna (2010)
Nokkala, Sanna
Arcada - Nylands svenska yrkeshögskola
2010
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2010113016413
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2010113016413
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tavoite on selvittää mitä hyötyä yrityksellä on internet markki-noinnista. Internet markkinoinnissa keskitytään sosiaalisiin medioihin ja miksi ne voivat olla toimiva markkinointi kanava. Tavoite on myös auttaa Tilausravintola Kuninkaan Lohea kehittämään internet markkinointiaan ja luomalla heidän kanssaan Facebook sivu. Jotta sivun luominen olisi mahdollista, on haluttu asiakas ryhmä sekä, heille tarjottavat tuotteet selvitettävä. Tulevaisuutta on myös suunniteltava jotta sivu voidaan päivittää.
Teoria on jaettu kahteen pää-aiheeseen, internet markkinointi ja sosiaaliset mediat. Inter-net markkinoinnissa käsitellään muun muassa asiakas käyttäytymistä sekä markkinointi-kanavia. Sosiaalisissa medioissa käsitellään eri medioita sekä tulevaisuutta. Tärkein aihe sosiaalisissa medioissa on kuitenkin Facebook.
Tutkimuksessa on käytetty kolmea eri kvalitatiivista metodia, case, haastatteluja sekä kirjoituspöytätutkimusta. Tutkimus on suoritettu keväällä 2010.
Tutkimuksen tärkein tulos on saadut kehitys ideat Kuninkaan Lohen tulevaisuutta varten. Tuloksista ilmenee että Kuninkaan Lohet on menossa oikeaan suuntaan mutta että he vielä tarvitsevat apua internet markkinoinnin ja erityisesti sosiaalisten medioiden kanssa.
Teoria on jaettu kahteen pää-aiheeseen, internet markkinointi ja sosiaaliset mediat. Inter-net markkinoinnissa käsitellään muun muassa asiakas käyttäytymistä sekä markkinointi-kanavia. Sosiaalisissa medioissa käsitellään eri medioita sekä tulevaisuutta. Tärkein aihe sosiaalisissa medioissa on kuitenkin Facebook.
Tutkimuksessa on käytetty kolmea eri kvalitatiivista metodia, case, haastatteluja sekä kirjoituspöytätutkimusta. Tutkimus on suoritettu keväällä 2010.
Tutkimuksen tärkein tulos on saadut kehitys ideat Kuninkaan Lohen tulevaisuutta varten. Tuloksista ilmenee että Kuninkaan Lohet on menossa oikeaan suuntaan mutta että he vielä tarvitsevat apua internet markkinoinnin ja erityisesti sosiaalisten medioiden kanssa.