Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Turun ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Turun ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Sijoitustapahtuman kiinnostavuus

Rantanen, Jasmin (2019)

 
Avaa tiedosto
Jasmin Rantanen.pdf (382.3Kt)
Lataukset: 


Rantanen, Jasmin
2019
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2019061216675
Tiivistelmä
Tämän opinnäyteyön aiheena on selvittää, onko pankin tarjoamille sijoitustapahtumille kysyntää, ja millaista sisältöä niiltä kaivataan. Tutkimuksen kohderyhmänä ovat nuoret 20 – 30 -vuotiaat, sillä sijoittaminen on kannattavinta, kun sen aloittaa mahdollisimman nuorena. Lisäksi tutkimuksessa pyritään selvittämään seikkoja, jotka ovat nuorille esteitä sijoittamisen aloittamiselle ja pohditaan, miten niissä voitaisiin olla avuksi. Mahdollisen sijoitustapahtuman ideana on saada nuorille rahastosijoittaminen tutuksi ja madaltaa kynnystä sijoittamisen aloittamiseen.

Opinnäytetyön teoriaosuudessa avataan mitä on rahastosijoittaminen, mitkä ovat sen etuja sekä esitellään rahastojen eri muotoja. Lisäksi kerrotaan palvelusta kilpailukeinona ja avataan, mitä on hyvä asiakaspalvelu, sekä määritellään, mitä ovat sijoituspalvelut. Teoriaosuudessa kerrotaan myös tapahtumamarkkinoinnista ja sen tehokkuudesta.

Opinnäytetyön tutkimusosuus toteutettiin kvalitatiivisena eli tutkimuksena. Tutkimuksessa käytettiin aineistonkeruumenetelmänä ryhmähaastatteluita, ja haastattelut toteutettiin puolistrukturoidun haastattelulomakkeen avulla. Haastateltavia oli yhteensä kahdeksan.

Tutkimuksen tulokset osoittivat, että kyseisenlaiselle tapahtumalle on kysyntää kohderyhmän keskuudessa. Tulosten perusteella käy ilmi, että vaikka monet nuorista ovat pohtineet sijoittamista, eivät he ole olleet aktiivisia aloittamaan sitä itse tai etsimään tietoa sijoittamisesta oma-aloitteisesti. Suurin este sijoittamisen aloittamiselle oli tiedon puute. Tutkimuksen tulosten pohjalta voidaan toteuttaa kohderyhmän toivomusten mukainen ja onnistunut sijoitustapahtuma, jonka on mahdollista herättää nuorissa kipinä sijoittamisen aloittamiselle.
 
This thesis studies if there is a demand for investment events offered by banks, and what kind of content is wanted. The target group of this study are 20 – 30-year-old young people, since investing is more profitable when started young as possible. In addition, the study aspires to find out the factors that have been obstacles for young people when starting to invest, and how to help to overcome them. The idea of the possible investment event is to make investing in funds familiar and lower the threshold for starting investing.

The theory part focuses on what is investing in funds, what are the profits of it, and what kind of different funds are there. In addition, the part narrates about a service as a competitive tool, what is good customer service, and what are investment services. Theory part also tells about event marketing and its efficiency.

The research part of this thesis is executed as a qualitative study. The research material was collected by group interviewing. The interviews were executed by the help of an interview form. There was a total of eight interviewees.

The results show that there is a demand for this kind of event among young people. The results also show that although many of the young people have pondered investing, they have not been active to start it by themselves or to look for information about investing spontaneously. The biggest obstacle when it comes to starting to invest, was lack of information. Based on the results, it is possible to execute a successful investment event that is compatible with the hopes of the target group.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste