Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Jyväskylän ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Jyväskylän ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Kuluttajien näkemys Ale Pupi Jyväskylän imagosta

Reponen, Sonja (2019)

Avaa tiedosto
ReponenSonja.pdf (1.674Mt)
Lataukset: 


Reponen, Sonja
2019
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2019061116539
Tiivistelmä
Ale Pupi Jyväskylä on vuonna 2007 Jyväskylän keskustaan avattu aikuisille suunnattu eng-lantilaistyylinen pubi. Ravintolan kohderyhmää ovat 18–60-vuotiaat kaupunkilaiset, ja ravintolan toimintastrategia perustuu edullisiin hintoihin sekä vahvaan kanta-asiakaskuntaan. Tutkimuksen tavoitteena oli selvittää, millainen näkemys kuluttajilla on Ale Pupi Jyväskylän imagosta. Tutkimuksessa haluttiin saada myös selville, mikä imagon vaikutus on ravintolalle, mistä tekijöistä imago muodostuu ja mitkä tekijät siihen vaikutta-vat.
Tutkimus toteutettiin kvalitatiivisena, eli laadullisena tutkimuksena. Aineistonkeruumenetelmänä käytettiin viittä (5) teemahaastattelua. Haastatteluiden teemoina olivat imago, laatu/toiminta, viestintä sekä maine. Haastateltavat olivat täysi-ikäisiä toimialan kuluttajia, jotka olivat vähintään kerran käyneet Jyväskylän Ale Pupissa. Aineisto analysoitiin litteroi-malla haastattelut ja jäsentämällä vastaukset teemoittain.
Ale Pupi Jyväskylän imago kuluttajien silmissä oli lähtökohtaisesti negatiivinen. Ale Pupi miellettiin edulliseksi, vanhemman väen ravintolaksi, jonka asiakaskunnan oletettiin koostuvan pääosin alkoholisteista, rikollisista ja muista huono-osaisista ihmisistä. Ale Pupi Jyväskylän asiakkailla koettiin olevan negatiivinen sosiaalinen status yhteiskunnassa, eivätkä kuluttajat halunneet itselleen samaa ns. leimaa. Ale Pupin tuotevalikoimaa pidettiin hyvin perinteisenä, mutta kuitenkin hinta/laatu-suhteeltaan hyvänä. Markkinointia Ale Pupin tulisi tutkimuksen mukaan parantaa huomattavasti, sillä kukaan haastatelluista ei ollut nähnyt toimeksiantajan mainoksia mm. sosiaalisessa mediassa. Nykyinen markkinointi ei siis tavoita kuluttajia. Suurin syy kuluttajien negatiiviseen imagonäkemykseen oli Ale Pupi Jyväskylän nykyinen asiakaskunta.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste