Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Turun ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Turun ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Myynnin ja sitoutuneisuuden edistäminen mobiiliapplikaatiolla

Arffman, Tatu (2019)

 
Avaa tiedosto
Arffman_Tatu.pdf (995.9Kt)
Lataukset: 


Arffman, Tatu
2019
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2019061316831
Tiivistelmä
Opinnäytetyöni tarkoituksena oli selvittää mitkä myynnilliset ja sitouttavat ominaisuudet pesäpallon kannattajat kokevat merkitykselliseksi Wallasvaara Engage Oy:n Pesis-applikaatiossa. Tutkimus tehtiin, sillä haluttiin selvittää mitkä ominaisuudet sitouttavat ja kasvattavat myyntiä. Pesis-applikaatio on Pesäpalloliiton tilaama yksittäisten pesäpalloseurojen käyttöön suunniteltu applikaatio, jonka tarkoitus on parantaa lajin otteluelämystä ratkaisuilla, jotka sisältävät sitouttavia ja myynnillisiä ominaisuuksia. Pesis-applikaation kannattajia sitouttavia ominaisuuksia ovat äänestykset, arvonnat, mahdollisuudet voittaa palkintoja, kannattajaedut sekä ottelu- ja pelaajatietojen saatavuus. Myyntiä lisääviä ominaisuuksia ovat erilaiset ottelulippujen, fanituotteiden ja elintarvikkeiden ostomahdollisuudet. Tutkimuksesta johdetun tiedon perusteella applikaatiosta pyritään saamaan onnistunut alusta, jolla voidaan edistää kannattajakokemusta ja pesäpalloseurojen liiketoiminnallista tulosta.

Tutkimusta varten kerätiin teoriaa mobiiliapplikaatioista, myynnistä, digitalisaatiosta, asiakaskokemuksesta ja sitouttamisesta. Teoria hankittiin sekä painetuista että verkkolähteistä ja webropol-kyselystä. Tutkimuksen kysely tehtiin applikaation käyttäjille laaditulla webropol-sovelluksella, johon vastasi yhteensä 469 vastaajaa. Kyselyn toimitustapa oli joukkopostitus ja applikaation sisäänrakennettu linkki. Tutkimus aloitettiin applikaatioita, myyntiä ja digitalisaatiota sisältävän teoriatiedon keräämisellä.

Tutkimustuloksien perusteella Pesis-applikaatiossa sitoutumista edistävistä ominaisuuksia ovat livetulosten seurantamahdollisuus ja applikaatiosta löytyvä tarkka lista kaikista tulevista otteluista. Myynnillisistä ominaisuuksista merkityksellisimmäksi nousi ottelun kertalipun ostomahdollisuus.
 
The aim of this thesis was to identify which sales and engagement characteristics Finnish baseball fans consider relevant to Wallasvaara Engage Oy`s Pesis application. The purpose of this research was to discover which particular properties are engaging and increasing sales. Pesis application is designed for the use of individual baseball teams by the Baseball Association, the purpose of which is to improve game experience using solutions that include engaging and selling features. The attributes that engage the fans of the Pesis application are voting, sweepstakes, opportunities to win prizes, fan benefits, and availability of match and player information. Sales promotion features include various options for buying tickets, fan products, and food. On the basis of the information derived from the research, the aim is to obtain a successful platform for the application, which can promote the fans` experiences and increase the business result of the baseball clubs.

In order to complete the research, the theories of mobile applications, sales, digitalization, customer experience, and commitment were gathered. The theories were acquired as well from print, and on-line sources and from the webropol survey. The survey was conducted using a webropol implement for application users, which was answered by a total of 469 respondents. The delivery methods of the survey were a mass mailing, and a link built into the application. The research began with the collection of theoretical information consisting of applications, sales, and digitalization.

Based on the research results, the Pesis application`s commitment to promoting engagement is evident in its ability to track live results and provide an exact list of all future matches found in the application. The most important feature of the selling properties was the opportunity to buy a single ticket.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste