Markkinatutkimus assistenttipalveluiden tarpeesta Turun talousalueella : case Oma Assari Oy
Sarjomaa, Anna (2019)
Sarjomaa, Anna
2019
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2019061316837
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2019061316837
Tiivistelmä
Opinnäytetyö on markkinatutkimus assistentti- ja toimistopalveluiden tarpeesta Turun talousalueen mikro- ja pienyritysten keskuudessa. Toimeksiantajana toimii Oma Assari Oy, joka tarjoaa toimistoapu- sekä tilitoimistopalveluita Turun talousalueella.
Tehtävänäni oli selvittää toimeksiantajani pyynnöstä, minkälainen tarve Turun talousalueen pien- ja mikroyrityksillä on toimistoapupalveluille, sekä kuinka paljon yritykset ja yrittäjät käyttävät omaa aikaansa niihin töihin, joita Oma Assari voisi tehdä. Lisäksi mielenkiinnon kohteena oli tutkia vastaajien arvostusta vapaa-aikaansa kohtaan tulevaa markkinointinäkökulmaa ajatellen.
Tavoitteena oli saada kyselylomakkeen avulla arvokasta tietoa paikallisten yritysten palvelutarpeista, uusia liidejä sekä Oma Assari Oy:n markkinointia tukevia johtopäätöksiä ja jatkotoimenpiteitä.
Tuloksena oli, että monipuoliselle toimistoapupalveluille ja ulkoistettavalle assistenttityölle oli kysyntää ja kiinnostusta vastaajien kesken. Vastaajat kokivat ydinliiketoiminnan ulkopuolisten työtehtävien vievän runsaasti aikaa ja olisivat valmiita ulkoistamaan niitä. The thesis is a market research of the need of assistant and office services among micro and small businesses in the Turku economic area.
The client is Oma Assari Ltd, which provides office assistant and accounting services in the Turku area. The main purpose was to research what kind of demand does Turku area’s small businesses have for office assistant services and how much time companies and entrepreneurs spend their time on doing the office tasks which could be outsourced to Oma Assari. There was also an interest to find out how the responders valued their spare time for further marketing angles.
The goal of the market research was to get valuable information with the help of the questionnaire about service needs of local companies and also to have new leads and to get conclusions for further marketing actions with the help of the questionnaire.
The result was that there was a need for outsourced office service provider. Respondents experienced that the external tasks of core business took a lot of time and effort and the responders were ready to outsource the tasks.
Tehtävänäni oli selvittää toimeksiantajani pyynnöstä, minkälainen tarve Turun talousalueen pien- ja mikroyrityksillä on toimistoapupalveluille, sekä kuinka paljon yritykset ja yrittäjät käyttävät omaa aikaansa niihin töihin, joita Oma Assari voisi tehdä. Lisäksi mielenkiinnon kohteena oli tutkia vastaajien arvostusta vapaa-aikaansa kohtaan tulevaa markkinointinäkökulmaa ajatellen.
Tavoitteena oli saada kyselylomakkeen avulla arvokasta tietoa paikallisten yritysten palvelutarpeista, uusia liidejä sekä Oma Assari Oy:n markkinointia tukevia johtopäätöksiä ja jatkotoimenpiteitä.
Tuloksena oli, että monipuoliselle toimistoapupalveluille ja ulkoistettavalle assistenttityölle oli kysyntää ja kiinnostusta vastaajien kesken. Vastaajat kokivat ydinliiketoiminnan ulkopuolisten työtehtävien vievän runsaasti aikaa ja olisivat valmiita ulkoistamaan niitä.
The client is Oma Assari Ltd, which provides office assistant and accounting services in the Turku area. The main purpose was to research what kind of demand does Turku area’s small businesses have for office assistant services and how much time companies and entrepreneurs spend their time on doing the office tasks which could be outsourced to Oma Assari. There was also an interest to find out how the responders valued their spare time for further marketing angles.
The goal of the market research was to get valuable information with the help of the questionnaire about service needs of local companies and also to have new leads and to get conclusions for further marketing actions with the help of the questionnaire.
The result was that there was a need for outsourced office service provider. Respondents experienced that the external tasks of core business took a lot of time and effort and the responders were ready to outsource the tasks.