RAW-kuvasta brändin mukaiseksi mainoskuvaksi : miten tehdä raakakuvasta yrityksen visuaalisen identiteetin mukainen?
Karvo, Ira (2018)
Karvo, Ira
2018
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2019061316859
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2019061316859
Tiivistelmä
Tässä opinnäytetyössä käydään läpi valokuvan jälkikäsittelyprosessia raw-kuvasta valmiiksi valokuvaksi, joka soveltuu yrityksen visuaaliseen ilmeeseen.
Teoriaosuudessa tutkitaan suomalaisten yritysten toimivia valokuvia heidän markkinointimateriaaleistaan ja selvitetään mitä yhtäläisyyksiä niillä voisi olla, tyylistä tai kohderyhmästä huolimatta. Osuus jatkuu erilaisten jälkikäsittelyvideoiden keinojen seuraamiseen ja kuinka heidän työtapansa vaikuttavat lopputulokseen. Lähdemateriaali on uutta, verkossa julkaistua materiaalia, joka on ajan tasalla nykyisistä ohjelmistoista ja tekniikasta.
Toiminnallisessa osuudessa yhdistetään teoriaosuuden antamaa tietoa ja luodaan omat näkemykset aiemmin esiteltyjen brändien kuvien jälkikäsittelytyyliä noudattaen aina raakakuvasta valmiiseen valokuvaan.
Lopputuloksena on neljä eri tyylistä tuotekuvaa eri tuotekategorioista. Niiden tuottamisessa käytettiin kaikkien jälkikäsittelyvideoiden antamaa tietoa hyödyntämällä niitä kaikkien pohjakuvien kohdalla. Kuvat ovat ottaneet vaikutteita alkuperäisistä esimerkkikuvistaan ja niistä on tunnistettavissa selvästi samoja elementtejä. In this bachelor’s thesis, the intent is to examine how raw-photo becomes a finished product that fits in companies’ visual identity.
The theoretical part of the thesis will contain examination of Finnish brands photographs and their style. Are there unities between them even when they represent very different kind of styles and target groups? Part continues by examining professional photographers’ tutorials where they edit their own pictures. How their own styles effect on photos they edit? Sources are chosen to be new internet sources that are up to date in newest software and technology.
The functional part of the thesis combines the information provided by the theoretical part and creates their own views on the post-processing style of the previously introduced brands, always from the raw picture to the finished photo.
The result is to have four different pictures that mimic the styles of the chosen photographs. All the post-processing video information was used to produce them from raw-picture to finished photographs. The images have been influenced by the original examples and clearly identify the same elements.
Teoriaosuudessa tutkitaan suomalaisten yritysten toimivia valokuvia heidän markkinointimateriaaleistaan ja selvitetään mitä yhtäläisyyksiä niillä voisi olla, tyylistä tai kohderyhmästä huolimatta. Osuus jatkuu erilaisten jälkikäsittelyvideoiden keinojen seuraamiseen ja kuinka heidän työtapansa vaikuttavat lopputulokseen. Lähdemateriaali on uutta, verkossa julkaistua materiaalia, joka on ajan tasalla nykyisistä ohjelmistoista ja tekniikasta.
Toiminnallisessa osuudessa yhdistetään teoriaosuuden antamaa tietoa ja luodaan omat näkemykset aiemmin esiteltyjen brändien kuvien jälkikäsittelytyyliä noudattaen aina raakakuvasta valmiiseen valokuvaan.
Lopputuloksena on neljä eri tyylistä tuotekuvaa eri tuotekategorioista. Niiden tuottamisessa käytettiin kaikkien jälkikäsittelyvideoiden antamaa tietoa hyödyntämällä niitä kaikkien pohjakuvien kohdalla. Kuvat ovat ottaneet vaikutteita alkuperäisistä esimerkkikuvistaan ja niistä on tunnistettavissa selvästi samoja elementtejä.
The theoretical part of the thesis will contain examination of Finnish brands photographs and their style. Are there unities between them even when they represent very different kind of styles and target groups? Part continues by examining professional photographers’ tutorials where they edit their own pictures. How their own styles effect on photos they edit? Sources are chosen to be new internet sources that are up to date in newest software and technology.
The functional part of the thesis combines the information provided by the theoretical part and creates their own views on the post-processing style of the previously introduced brands, always from the raw picture to the finished photo.
The result is to have four different pictures that mimic the styles of the chosen photographs. All the post-processing video information was used to produce them from raw-picture to finished photographs. The images have been influenced by the original examples and clearly identify the same elements.