ASRA i. Oy:n toimintasuunnitelma
Ristimäki, Hannu (2019)
Avaa tiedosto
Lataukset:
Ristimäki, Hannu
2019
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2019061316887
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2019061316887
Tiivistelmä
2017 perustettu osakeyhtiö ASRA i. jatkaa liiketoimintaa rakennusalalla vuonna 2008 perustetun toiminimiyritykseni pohjalta. Opinnäytetyöni tarkoituksena on laatia liiketoimintasuunnitelma, jossa arvioin yritykseni vahvuuksia ja heikkouksia, kartoitan yleistä kilpailutilannetta markkinoilla ja rakennan markkinointisuunnitelman tuleville vuosille. Esittelen myös uudet työkalut, jotka tehostavat tarjouslaskentaa, sekä alustavat suunnitelmat pientalomallista, jonka markkinointi olisi tarkoitus aloittaa vuoden 2020 rakennusmessuilla. Opinnäytetyö tulee toimimaan pohjana tuleville investoinneille ja toiminnan esittelynä mahdollisille liikekumppaneille.
Tässä työssä hyödynnän omaa, sekä yhteistyökumppanieni ja ASRA i. Oy:n osakkaiden yrittäjä- ja työkokemusta, tilitoimistoni osaamista ja markkinointialan konsulttiani, sekä talotekniikan ja rakennesuunnittelun opintojani.
Toimintasuunnitelman toteutuksen aikana olen keskustellut yritykseni talouden hallinnasta ja liikeidean toimivuudesta yritysneuvojien ja useiden eri rakennusalan yrittäjien kanssa. Olen myös perehtynyt kilpailevien yritysten toimintaan ja tuotteisiin, sekä muutaman isomman rakennusalan yrityksen toimintamalleihin. Apuna on ollut myös markkinointiseminaarit, jotka ovat liittyneet pääosin sosiaalisen median ja internetin kautta tapahtuvaan markkinointiin.
Tässä työssä hyödynnän omaa, sekä yhteistyökumppanieni ja ASRA i. Oy:n osakkaiden yrittäjä- ja työkokemusta, tilitoimistoni osaamista ja markkinointialan konsulttiani, sekä talotekniikan ja rakennesuunnittelun opintojani.
Toimintasuunnitelman toteutuksen aikana olen keskustellut yritykseni talouden hallinnasta ja liikeidean toimivuudesta yritysneuvojien ja useiden eri rakennusalan yrittäjien kanssa. Olen myös perehtynyt kilpailevien yritysten toimintaan ja tuotteisiin, sekä muutaman isomman rakennusalan yrityksen toimintamalleihin. Apuna on ollut myös markkinointiseminaarit, jotka ovat liittyneet pääosin sosiaalisen median ja internetin kautta tapahtuvaan markkinointiin.