Oppi&ilo-verkkopalvelun käyttökokemuksen kehittäminen
Ollikainen, Johanna (2019)
Ollikainen, Johanna
2019
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2019061917371
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2019061917371
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tavoitteena on tuoda esille kehitysehdotukset, joiden avulla toimeksiantaja
voi kehittää Oppi&ilo-verkkopalvelun käyttökokemusta. Toimeksiantajan tavoite Oppi&iloverkkopalvelulle on brändin tunnettuuden lisääminen, joten työssä tarkastellaan verkkosivustoa ja käyttökokemusta myös markkinoinnin näkökulmasta.
Arviointimenetelminä käytettiin asiantuntija-arviointia ja viiden sekunnin käytettävyystestiä.
Asiantuntijoina toimi kaksi alan asiantuntijaa. Viiden sekunnin käytettävyystesti toteutettiin kenttätestinä Oppi&ilo-verkkopalvelun kohderyhmään kuuluville henkilöille.
Arvioinneissa ilmeni, että merkittävimmät kehityskohdat ovat sivuston verkkokaupan löydettävyydessä, esteettisessä miellyttävyydessä ja asettelussa. Työssä tuodaan esille arviointeihin perustuvat kehityskohdat ja niihin liittyvät kehitysehdotukset.
voi kehittää Oppi&ilo-verkkopalvelun käyttökokemusta. Toimeksiantajan tavoite Oppi&iloverkkopalvelulle on brändin tunnettuuden lisääminen, joten työssä tarkastellaan verkkosivustoa ja käyttökokemusta myös markkinoinnin näkökulmasta.
Arviointimenetelminä käytettiin asiantuntija-arviointia ja viiden sekunnin käytettävyystestiä.
Asiantuntijoina toimi kaksi alan asiantuntijaa. Viiden sekunnin käytettävyystesti toteutettiin kenttätestinä Oppi&ilo-verkkopalvelun kohderyhmään kuuluville henkilöille.
Arvioinneissa ilmeni, että merkittävimmät kehityskohdat ovat sivuston verkkokaupan löydettävyydessä, esteettisessä miellyttävyydessä ja asettelussa. Työssä tuodaan esille arviointeihin perustuvat kehityskohdat ja niihin liittyvät kehitysehdotukset.