Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Turun ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Turun ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Pelihahmojen luonti pikseligrafiikalla mobiilipeliin : case Rapid Magic

Lehmonen, Jenni (2019)

 
Avaa tiedosto
Lehmonen_Jenni.pdf (794.4Kt)
Lataukset: 


Lehmonen, Jenni
2019
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2019062017429
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tavoitteena oli tuottaa pikseligrafiikalla neljä pelihahmoa Plush Pop Soft Oy:n Rapid Magic -peliä varten, tarkastella pikseligrafiikan ja animoinnin historiaa sekä perehtyä hahmonluonnin työvaiheisiin ja pikseligrafiikan rajoitteisiin.

Teoriaosuudessa käsitellään pikseligrafiikan historiaa digitaalisissa peleissä sekä kuinka pikseligrafiikan tuottaminen ja suosio ovat muuttuneet 1970-luvulta lähtien. Tämän lisäksi tutkitaan, kuinka animaation kehitys on vaikuttanut pikseligrafiikalla animointiin. Tutkimuksessa kävi ilmi, että nykypäivänä erilaiset grafiikkaan ja animaatioon erikoistuneet sovellukset helpottavat tätä työtä huomattavasti.

Toiminnallisessa osuudessa käsitellään erilaisten hahmojen tekoprosessia sekä mobiilialustan ja valitun graafisen tyylin tuomia rajoitteita. Projektin toteuttamisen kannalta valitut päätelaitteet sekä graafinen tyyli ei tuonut huomattavia rajoitteita. Toteutusosuudessa tarkastellaan yksitellen hahmonluonnin vaiheita luonnoksesta valmiiksi animoiduksi hahmoksi saakka.

Työn tuloksena pelin hahmot saatiin toteutettua toimeksiantajan vaatimusten mukaan ja saatiin lisää tietoa eri työvaiheiden todellisesta kestosta tulevaisuutta varten.
 
The objective of this thesis was to develop four playable pixel art characters for the game Rapid Magic of Plush Pop Soft Ltd’s, and review the history of pixel graphics in gaming and the history of animation. This thesis also considers how to create characters for a game and what type of restrictions one has to consider when working with pixel graphics.

The theoretical part of the thesis focuses on the history of pixel graphics in digital gaming and how the development and popularity of it has changed starting from the 1970s. The thesis also discusses how the history of animation still has an influence how pixel art animation is created today. The conclusion was that nowadays new technology solutions focus on pixel graphics and animation has made the development process much easier.

The practical portion of the thesis concentrates on designing different types of characters and the restrictions that pixel graphics and the chosen mobile platform have. The implementation of the practical work of the thesis presents individual characters and their design and development from sketches to a finalized animated character.

The conclusion of the thesis was that the characters were designed and developed well in the allocated time frame. This thesis also offers information about the development process and the time it takes to those who are interested in developing their own playable pixel characters.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste