Tavaratalomyymälän markkinoinnin kehittäminen: Markkinoinnin kehittämisehdotukset nuorten asiakkaiden lisäämiseksi
Kivijärvi, Satu (2019)
Kivijärvi, Satu
2019
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2019062917598
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2019062917598
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tarkoituksena oli tarjota kehittämisehdotuksia tavaratalomyymälän markkinoinnin parantamiseksi. Opinnäytetyö laadittiin toimeksiantona. Kehittämisehdotusten tarkoitus on antaa yritykselle keinoja, joilla tavoittaa nuoret asiakkaat.
Opinnäytetyön tarkoituksena oli koota kattava ja laadullisesti hyvä teoriapohja, joka antaa tietoa markkinoinnin perusteista ja tuo esiin mahdollisimman uutta tietoa markkinoinnin kentästä. Tietopohjaa on kasvatettu myös tuomalla esiin eri tutkimuksia, joilla on haluttu selvittää asiakkaiden käyttäytymistä ja markkinoinnin menestystekijöitä. Lähdeaineiston valinnassa on pyritty olemaan mahdollisimman kriittinen ja tuotu lähteiden luotettavuus avoimesti esiin.
Opinnäytetyön lopputuote yritykselle oli ohjeistus, joka on informoiva ja antaa yritykselle mahdollisuuden hyödyntää tietoja markkinoinnin kehittämisessä. Ohjeistuksen tarkoitus on tuoda esiin ne keinot, joiden avulla yritys tavoittaa nuoret asiakkaat. Yrityksen tavoite, saada enemmän nuoria asiakkaita myymälään, on huomioitu niin teoriaosuudessa kuin yritykselle laadituissa kehittämisehdotuksissa.
Opinnäytetyön tarkoituksena oli koota kattava ja laadullisesti hyvä teoriapohja, joka antaa tietoa markkinoinnin perusteista ja tuo esiin mahdollisimman uutta tietoa markkinoinnin kentästä. Tietopohjaa on kasvatettu myös tuomalla esiin eri tutkimuksia, joilla on haluttu selvittää asiakkaiden käyttäytymistä ja markkinoinnin menestystekijöitä. Lähdeaineiston valinnassa on pyritty olemaan mahdollisimman kriittinen ja tuotu lähteiden luotettavuus avoimesti esiin.
Opinnäytetyön lopputuote yritykselle oli ohjeistus, joka on informoiva ja antaa yritykselle mahdollisuuden hyödyntää tietoja markkinoinnin kehittämisessä. Ohjeistuksen tarkoitus on tuoda esiin ne keinot, joiden avulla yritys tavoittaa nuoret asiakkaat. Yrityksen tavoite, saada enemmän nuoria asiakkaita myymälään, on huomioitu niin teoriaosuudessa kuin yritykselle laadituissa kehittämisehdotuksissa.