Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Lahden ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Lahden ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite

Henkilöstöresurssien käytön parantaminen myynnin tehostamiseksi ja henkilöstön kehittämiseksi : case: Nordea Pankki Suomi Oyj Lahti Aleksi 5 yrityssektori

Kumpulainen, Tomi (2010)

 
Avaa tiedosto
Kumpulainen_Tomi.pdf (193.3Kt)
Lataukset: 


Kumpulainen, Tomi
Lahden ammattikorkeakoulu
2010
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2010120216831
Tiivistelmä
Tämä opinnäytetyö on tehty Nordea Pankki Suomi Oyj:n Lahden Aleksi 5 konttorin yrityssektoriin ja se käsittelee henkilöstöresurssien käyttöä asiantuntijaorganisaatioissa. Opinnäytetyön tavoitteena on selvittää, miten henkilöstöresursseja voidaan käyttää tehokkaasti jotta myynti tehostuu ja henkilöstö kehittyy. Empi-riaosuus pohjautuu Nordea Lahti Aleksi 5 tehtyyn tutkimukseen.

Tutkimusongelmana on miten henkilöstöresurssien käyttöä voitaisiin tehostaa, jotta saataisiin lisää myyntiä ja kehitettyä henkilöstöä. Alatutkimusongelmia on miten henkilöstöresurssien käyttöä voi tehostaa työnantajan näkökulmasta ja miten henkilöstöresurssien käyttöä voi tehostaa työntekijän näkökulmasta.
Tietolähteinä opinnäytetyössä on käytetty kirjallista materiaalia aiheeseen liittyen sekä myös hieman erilaisia sähköisiä tietolähteitä, joita aiheesta on löytynyt.

Opinnäytetyön runko on koostunut seuraavanlaisesti. Ensin on tarkempi kuvaus aiheesta, tutkimusongelmista, tutkimusmenetelmistä ja rajauksista, jonka jälkeen on teoria osuus ja empiria osuus. Lopuksi esitellään vielä tutkimustulokset ja niiden analysointi sekä yhteenveto. Teoriaosuus pohjautuu kahteen alatutkimuson-gelmaan. Teoriaosuuden ensimmäisessä pääluvussa käsitellään ensimmäistä alatutkimusongelmaa, eli miten henkilöstöresurssien käyttöä voi tehostaa työnantajan näkökulmasta, kun taas toinen teoria kappale tutkii samaa ilmiötä työntekijän näkökulmasta

Empiria osuus koostuu Nordeaan tehdystä tutkimuksesta. Tutkimuksessa tutkittiin sitä, miten kohdekonttorin yrityspisteessä käytetään henkilöstöresursseja verrattuna muihin lähialueiden konttorien yrityspisteisiin verrattuna ja sitä, miten henkilöstöresurssien käyttöä voisi työntekijöiden mielestä parantaa. Ensin teetettiin kysely 17 yrityspisteen työntekijälle Lahden konttorissa, sen jälkeen yhteensä 12 työntekijää haastateltiin Nordean eri konttoreista.
Tuloksissa kävi ilmi, että eri alueiden välillä henkilöstöresurssien käytössä on melkoisia eroja. Lahden konttorissa ei käytetä asiantuntijoita niin paljon hyödyksi kuin muissa konttoreissa, eikä osa Lahden konttorin työntekijöistä ole tyytyväisiä nykytoimintaan.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste