dc.contributor.author | Kumpulainen, Tomi | |
dc.date.accessioned | 2010-12-02T14:49:08Z | |
dc.date.available | 2010-12-02T14:49:08Z | |
dc.date.issued | 2010 | |
dc.identifier.uri | URN:NBN:fi:amk-2010120216831 | |
dc.identifier.uri | http://www.theseus.fi/handle/10024/22742 | |
dc.description.abstract | Tämä opinnäytetyö on tehty Nordea Pankki Suomi Oyj:n Lahden Aleksi 5 konttorin yrityssektoriin ja se käsittelee henkilöstöresurssien käyttöä asiantuntijaorganisaatioissa. Opinnäytetyön tavoitteena on selvittää, miten henkilöstöresursseja voidaan käyttää tehokkaasti jotta myynti tehostuu ja henkilöstö kehittyy. Empi-riaosuus pohjautuu Nordea Lahti Aleksi 5 tehtyyn tutkimukseen.
Tutkimusongelmana on miten henkilöstöresurssien käyttöä voitaisiin tehostaa, jotta saataisiin lisää myyntiä ja kehitettyä henkilöstöä. Alatutkimusongelmia on miten henkilöstöresurssien käyttöä voi tehostaa työnantajan näkökulmasta ja miten henkilöstöresurssien käyttöä voi tehostaa työntekijän näkökulmasta.
Tietolähteinä opinnäytetyössä on käytetty kirjallista materiaalia aiheeseen liittyen sekä myös hieman erilaisia sähköisiä tietolähteitä, joita aiheesta on löytynyt.
Opinnäytetyön runko on koostunut seuraavanlaisesti. Ensin on tarkempi kuvaus aiheesta, tutkimusongelmista, tutkimusmenetelmistä ja rajauksista, jonka jälkeen on teoria osuus ja empiria osuus. Lopuksi esitellään vielä tutkimustulokset ja niiden analysointi sekä yhteenveto. Teoriaosuus pohjautuu kahteen alatutkimuson-gelmaan. Teoriaosuuden ensimmäisessä pääluvussa käsitellään ensimmäistä alatutkimusongelmaa, eli miten henkilöstöresurssien käyttöä voi tehostaa työnantajan näkökulmasta, kun taas toinen teoria kappale tutkii samaa ilmiötä työntekijän näkökulmasta
Empiria osuus koostuu Nordeaan tehdystä tutkimuksesta. Tutkimuksessa tutkittiin sitä, miten kohdekonttorin yrityspisteessä käytetään henkilöstöresursseja verrattuna muihin lähialueiden konttorien yrityspisteisiin verrattuna ja sitä, miten henkilöstöresurssien käyttöä voisi työntekijöiden mielestä parantaa. Ensin teetettiin kysely 17 yrityspisteen työntekijälle Lahden konttorissa, sen jälkeen yhteensä 12 työntekijää haastateltiin Nordean eri konttoreista.
Tuloksissa kävi ilmi, että eri alueiden välillä henkilöstöresurssien käytössä on melkoisia eroja. Lahden konttorissa ei käytetä asiantuntijoita niin paljon hyödyksi kuin muissa konttoreissa, eikä osa Lahden konttorin työntekijöistä ole tyytyväisiä nykytoimintaan. | fi |
dc.description.abstract | This thesis was made to Nordea Bank Finland Plc and its Lahti Aleksi 5 Corporate customer’s office. This thesis focuses on the use of Human Resources in a special-ist organization. The purpose of this thesis was to study how a company can improve its use of Human resources to improve sales and staff’s knowledge. The empiric part of this thesis consists of a research study that was made for Nordea Bank Finland plc.
The research problem of this thesis is how a company can develop its use of human resources to improve sales and staff’s knowledge. The problem is broken down into the following specific areas; how the use of human resources can be improved in the employer’s opinion and how it can improve in the employee’s opinion.
Sources include literary publications and some electronic sources that were found related to this topic.
The outline of this thesis is following: first there is some general information about the topic and then the research problems research methods and definitions are introduced. After the theory and empiric part, results and conclusions will follow.
The theoretical background of the study is based on the two different parts that were mentioned before. The first main chapter of the theory part deals with the problem how the use of human resources can be improved in the employer’s opinion. The second main chapter of the theory part focuses on the same issue, but in the employee’s opinion.
The empiric part is based on a research study that was made to Nordea Aleksi 5 Corporate customer’s office. The purpose of the study was to find out how human resources were used in Nordea Lahti Aleksi 5 office compared to other nearby offices. At first a paper survey was made to 17 employees and then an interview to approximately 20 employees asking their opinions about these issues.
It turned out that there were major differences between offices as to how they used their human resources. | en |
dc.language.iso | fin | |
dc.publisher | Lahden ammattikorkeakoulu | |
dc.rights | All rights reserved | |
dc.title | Henkilöstöresurssien käytön parantaminen myynnin tehostamiseksi ja henkilöstön kehittämiseksi : case: Nordea Pankki Suomi Oyj Lahti Aleksi 5 yrityssektori | fi |
dc.type.ontasot | fi=AMK-opinnäytetyö|sv=YH-examensarbete|en=Bachelor's thesis| | |
dc.identifier.dscollection | 10024/325 | |
dc.organization | Lahden ammattikorkeakoulu | |
dc.contributor.organization | Lahden ammattikorkeakoulu | |
dc.subject.keyword | pankki | |
dc.subject.keyword | rahoitus | |
dc.subject.keyword | vakuutus | |
dc.subject.keyword | asinatuntija | |
dc.subject.keyword | tiimityö | |
dc.subject.keyword | organisaatiokäyttäytyminen | |
dc.subject.keyword | tietopääoma | |
dc.subject.degreeprogram | fi=Tietojenkäsittely|sv=Informationsbehandling|en=Business Information Technology| | |
dc.subject.discipline | Tietojenkäsittelyn koulutusohjelma | |