Digital marketing plan for project X
Gebrmicheal, Dejene (2019)
Gebrmicheal, Dejene
2019
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2019082818031
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2019082818031
Tiivistelmä
Project X is established to support high skilled immigrants living in Turku region to integrate into the Finnish labour market through networking and mentoring programmes. The project aspires to works with the international partners to develop a course of action for networking and forge more efficient encountering between employers and employees. Therefore, the focus of this digital marketing plan is to develop the most suitable strategy that would augment the mission of the Project.
This digital marketing plan would enhance efforts to ensure a viable means of communication with broad audience. The purpose of a digital marketing plan is to ensure seamless campaigns across all digital platforms to succeed the strategic goals of the Project. To this effect, the most suitable digital marketing methods, promotional objectives and strategies were identified based on review of theoretical literatures, personal observations and discussions.
The thesis explores different digital marketing tools to formulate a viable digital marketing plan for the Project. Recognizing the importance of all digital marketing tools, this plan chose six digital marketing methods which are prominently used by many organisations. These methods are Search Engine Optimization SEO), Search Engine Marketing (SEM), Content Marketing, Social Media marketing, Email Marketing and paid Advertisement and Campaign.
The thesis uses the SOSTAC Planning model to formulate a digital marketing strategy for Project X. The name of the model is an acronym which becomes from the steps that the model presents. These steps are Situation analysis, Objectives, Strategy, Tactics, Actions and Control. The goal of of this thesis is to develop effective and efficient digital marketing plan for the Project in line with SOSTAC steps.
The thesis recommends a course of actions for Project needs to employ in its digital marketing activities. The digital marketing plan is also developed to meet the needs of the project. The plan could entices customers using a mix of digital marketing tools. The plan provides guidelines for successful digital marketing engagements enhancing project’s online presence and publicise its services. Projekti x on perustettu tukemaan turun seudulla asuvia korkeasti koulutettuja maahanmuuttajia integroitumaan suomen työmarkkinoille verkostoitumis- ja mentorointiohjelmien avulla. Hankkeen tavoitteena on työskennellä kansainvälisten kumppaneiden kanssa verkostoitumisen kehittämiseksi ja työnantajien ja työntekijöiden tehokkaamman kohtaamisen aikaansaamiseksi.
Siksi tämän digitaalisen markkinointisuunnitelman painopiste on kehittää sopivin strategia, joka lisäisi projektin tehtävää.
Tämä digitaalinen markkinointisuunnitelma lisäisi pyrkimyksiä varmistaa elinkelpoinen viestintäväline laajalle yleisölle. Digitaalisen markkinointisuunnitelman tarkoituksena on varmistaa saumaton kampanja kaikissa digitaalisissa alustoissa, jotta hankkeen strategiset tavoitteet onnistuvat. Tätä varten tunnistettiin teoreettisten kirjallisuuksien, henkilökohtaisten havaintojen ja keskustelujen perusteella sopivimmat digitaaliset markkinointimenetelmät, myynninedistämistavoitteet ja -strategiat.
Opinnäytetyössä tutkitaan erilaisia digitaalisia markkinointivälineitä, joilla voidaan laatia elinkelpoinen digitaalinen markkinointisuunnitelma hankkeelle. Tunnustamalla kaikkien digitaalisten markkinointivälineiden merkityksen, tämä suunnitelma valitsi kuusi digitaalista markkinointimenetelmää, joita monet organisaatiot käyttävät selvästi. Nämä menetelmät ovat hakukoneoptimoinnin SEO), hakukoneen markkinointi (SEM), sisältömarkkinointi, sosiaalisen median markkinointi, sähköpostimainonta ja maksettu mainos ja kampanja.
Opinnäytetyössä käytetään SOSTAC-suunnittelumallia hankkeen X digitaalisen markkinointistrategian laatimiseksi. Mallin nimi on lyhenne, joka tulee mallin esittelemistä vaiheista. Nämä vaiheet ovat Tilanneanalyysi, Tavoitteet, Strategia, Taktiikka, Toimet ja Ohjaus. Opinnäytetyön tavoitteena on kehittää projektin tehokas ja tehokas digitaalinen markkinointisuunnitelma SOSTAC-vaiheiden mukaisesti.
Opinnäytetyössä suositellaan, että hanke tarvitsee toimia digitaalisen markkinoinnin yhteydessä. Digitaalinen markkinointisuunnitelma on myös kehitetty vastaamaan hankkeen tarpeita. Suunnitelma voisi houkutella asiakkaita käyttämällä digitaalisia markkinointivälineitä. Suunnitelma antaa suuntaviivat onnistuneille digitaalisen markkinoinnin toimeksiannoille, jotka parantavat projektin läsnäoloa verkossa ja julkistavat sen palvelut.
This digital marketing plan would enhance efforts to ensure a viable means of communication with broad audience. The purpose of a digital marketing plan is to ensure seamless campaigns across all digital platforms to succeed the strategic goals of the Project. To this effect, the most suitable digital marketing methods, promotional objectives and strategies were identified based on review of theoretical literatures, personal observations and discussions.
The thesis explores different digital marketing tools to formulate a viable digital marketing plan for the Project. Recognizing the importance of all digital marketing tools, this plan chose six digital marketing methods which are prominently used by many organisations. These methods are Search Engine Optimization SEO), Search Engine Marketing (SEM), Content Marketing, Social Media marketing, Email Marketing and paid Advertisement and Campaign.
The thesis uses the SOSTAC Planning model to formulate a digital marketing strategy for Project X. The name of the model is an acronym which becomes from the steps that the model presents. These steps are Situation analysis, Objectives, Strategy, Tactics, Actions and Control. The goal of of this thesis is to develop effective and efficient digital marketing plan for the Project in line with SOSTAC steps.
The thesis recommends a course of actions for Project needs to employ in its digital marketing activities. The digital marketing plan is also developed to meet the needs of the project. The plan could entices customers using a mix of digital marketing tools. The plan provides guidelines for successful digital marketing engagements enhancing project’s online presence and publicise its services.
Siksi tämän digitaalisen markkinointisuunnitelman painopiste on kehittää sopivin strategia, joka lisäisi projektin tehtävää.
Tämä digitaalinen markkinointisuunnitelma lisäisi pyrkimyksiä varmistaa elinkelpoinen viestintäväline laajalle yleisölle. Digitaalisen markkinointisuunnitelman tarkoituksena on varmistaa saumaton kampanja kaikissa digitaalisissa alustoissa, jotta hankkeen strategiset tavoitteet onnistuvat. Tätä varten tunnistettiin teoreettisten kirjallisuuksien, henkilökohtaisten havaintojen ja keskustelujen perusteella sopivimmat digitaaliset markkinointimenetelmät, myynninedistämistavoitteet ja -strategiat.
Opinnäytetyössä tutkitaan erilaisia digitaalisia markkinointivälineitä, joilla voidaan laatia elinkelpoinen digitaalinen markkinointisuunnitelma hankkeelle. Tunnustamalla kaikkien digitaalisten markkinointivälineiden merkityksen, tämä suunnitelma valitsi kuusi digitaalista markkinointimenetelmää, joita monet organisaatiot käyttävät selvästi. Nämä menetelmät ovat hakukoneoptimoinnin SEO), hakukoneen markkinointi (SEM), sisältömarkkinointi, sosiaalisen median markkinointi, sähköpostimainonta ja maksettu mainos ja kampanja.
Opinnäytetyössä käytetään SOSTAC-suunnittelumallia hankkeen X digitaalisen markkinointistrategian laatimiseksi. Mallin nimi on lyhenne, joka tulee mallin esittelemistä vaiheista. Nämä vaiheet ovat Tilanneanalyysi, Tavoitteet, Strategia, Taktiikka, Toimet ja Ohjaus. Opinnäytetyön tavoitteena on kehittää projektin tehokas ja tehokas digitaalinen markkinointisuunnitelma SOSTAC-vaiheiden mukaisesti.
Opinnäytetyössä suositellaan, että hanke tarvitsee toimia digitaalisen markkinoinnin yhteydessä. Digitaalinen markkinointisuunnitelma on myös kehitetty vastaamaan hankkeen tarpeita. Suunnitelma voisi houkutella asiakkaita käyttämällä digitaalisia markkinointivälineitä. Suunnitelma antaa suuntaviivat onnistuneille digitaalisen markkinoinnin toimeksiannoille, jotka parantavat projektin läsnäoloa verkossa ja julkistavat sen palvelut.