Sisäinen markkinointi ja palvelun laatu Mikkelin Carlsonilla
Liukkonen, Laura (2010)
Liukkonen, Laura
Mikkelin ammattikorkeakoulu
2010
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2010120216885
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2010120216885
Tiivistelmä
Tämän tutkimuksen tarkoituksena on selvittää Mikkelin Carlsonin tavaratalon henkilökunnan näkemys sisäisestä markkinoinnista ja palvelun laadusta. Tarkoituksenani on tehdä saatujen tulosten perusteella mahdollisia kehittämisehdotuksia. Tutkimusongelmana on millainen mielipide Carlsonin tavaratalon henkilökunnalla on sisäisestä markkinoinnista ja millainen näkemys heillä on asiakaspalvelun laadusta.
Tutkimusmenetelmänä käytin pääosin kvantitatiivista eli määrällistä tutkimusmenetelmää. Tiedonkeruumenetelmänä käytin lomakekyselyä. Jaoin kyselylomakkeen jokaiselle Carlsonin tavaratalossa työskentelevälle työntekijälle, ja kyselyyn vastasi yhteensä 33. Viitekehyksessä käytin aineistona sisäisestä markkinoinnista ja palvelun laadusta tehtyä kirjallisuutta.
Tuloksista ilmeni, että Mikkelin Carlsonin henkilökunta on pääosin tyytyväinen sisäiseen markkinointiin ja palvelun laatuun. Kehittämisehdotukseksi nousi sisäisen markkinoinnin osalta tuotetietouden lisääminen. Palvelun laatua parantaisi asiakaspalveluhenkilöstön määrän lisääminen.
Tutkimusmenetelmänä käytin pääosin kvantitatiivista eli määrällistä tutkimusmenetelmää. Tiedonkeruumenetelmänä käytin lomakekyselyä. Jaoin kyselylomakkeen jokaiselle Carlsonin tavaratalossa työskentelevälle työntekijälle, ja kyselyyn vastasi yhteensä 33. Viitekehyksessä käytin aineistona sisäisestä markkinoinnista ja palvelun laadusta tehtyä kirjallisuutta.
Tuloksista ilmeni, että Mikkelin Carlsonin henkilökunta on pääosin tyytyväinen sisäiseen markkinointiin ja palvelun laatuun. Kehittämisehdotukseksi nousi sisäisen markkinoinnin osalta tuotetietouden lisääminen. Palvelun laatua parantaisi asiakaspalveluhenkilöstön määrän lisääminen.