Hevosharrastetapahtuman tuotteistaminen ja järjestäminen ratsastuskoulu Castellolle
Willman, Silja (2009)
Willman, Silja
Satakunnan ammattikorkeakoulu
2009
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-200903171717
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-200903171717
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tavoitteena oli hevosharrastetapahtuman tuotteistaminen ja järjestäminen Ratsastuskoulu Castellolle. Kohderyhmäksi valittiin 7-16 vuotiaat lapset ja nuoret, koska tämä ikäluokka on Ratsastuskoulu Castellon suurin asiakasryhmä. Tutkimuksessa selvitettiin, millainen hevosharrastetapahtuman tulisi olla, jotta lapset ja nuoret haluaisivat osallistua siihen ja kokisivat sen onnistuneeksi. Tapahtuman tarkoitus oli houkutella lapsia ja nuoria tutustumaan Castellon toimintaan, henkilökuntaan ja hevosiin. Tätä kautta Castellolle saatiin lisää näkyvyyttä ja tunnettuutta paikallisten lasten ja nuorten keskuudessa. Tapahtuma järjestettiin tuotetestauksena, jonka yhteydessä järjestettiin palautekysely. Palautekysely oli kirjallinen. Palautekyselyn tuloksista selviää miten tapahtuma onnistui ja mitä tulee ottaa huomioon seuraavalla kerralla samanlaista tapahtumaa järjestettäessä. Työn teoreettisessa osuudessa käsiteltiin palvelun tuotteistamista ja tapahtuman järjestämistä. Työssä perehdyttiin myös markkinoinnin kilpailukeinoihin. Työssä pohditaan palvelun tuotteistamisen syitä ja hyötyjä, onnistuneen tapahtumanjärjestämisen edellytyksiä, sekä valmiin tuotteen toimivuutta ja paranneltavuutta. Tapahtuma toteutui suunnitelmien mukaan. Kyselystä saaduista vastauksista voitiin päätellä, että tapahtuma oli onnistunut. Vastanneet olivat tyytyväisiä tapahtumaan ja antoivat erittäin positiivista palautetta siitä. Vastauksista kävi myös ilmi, että samanlaiset tapahtumat olivat jatkossakin toivottuja. Tuotteistamisen kautta tuote tulee suunniteltua ja mietittyä perinpohjaisesti, jolloin lopputulos on huolellinen ja hiottu kokonaisuus.