Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Tampereen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Tampereen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Oppiminen osana ammatillista kasvua : Case: Tampereen joukkoliikenteen ilmeen uudistus

Pälä, Piia (2010)

 
Avaa tiedosto
Pala_Piia.pdf (2.048Mt)
Lataukset: 


Pälä, Piia
Tampereen ammattikorkeakoulu
2010
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2010111514495
Tiivistelmä
Tutkimuksen tarkoituksena oli tarkastella oppimiseen liitettäviä osa-alueita itsensä kehittämisen näkökulmasta sekä kartoittaa niiden avulla oppijan ammatillisen kompetenssin kehittymistä opintojen aikana. Tapaustutkimuksessa tarkasteltiin Tampereen joukkoliikenteen visuaalisen ilmeen uudistusprojektia vuosilta 2008–2009, jossa opiskelija toimi graafisena suunnittelijana.

Tutkimuksessa käsiteltiin erityisesti oppimisen, reflektoinnin ja kompetenssin käsitteitä. Tutkimuksessa määriteltiin työelämän vaatimuksia sekä viestintäalan koulutuksen lähtökohtia ja osaamisalueita, joiden valossa opiskelijan omaa ammatillista kasvua reflektoitiin. Tutkimuksessa selvennettiin sitä, miten yhtäaikainen opiskelu ja ammattialalla työskentely tukivat opiskelijan ammatillista kasvua case-projektin näkökulmasta. Tutkimuksen menetelmänä käytettiin havainnoivaa reflektointia, itsearviointia, oppimistestejä sekä opiskelijan havainto- ja kokemuspohjaa.

Tutkimuksessa selvisi se, miten case-projekti yhdessä opintojen kanssa vaikutti opiskelijan kokemuksiin ammatillisen kompetenssinsa kehittymisestä. Opiskelijan subjektiivisiin ammattiteoreettisiin näkemyksiin perustuen esitettiin myös joitain havaintoja ammattikorkeakoulutuksen ja työelämässä esiintyvien vaatimusten eroista sekä pohdittiin tulevaisuuden suuntaa.

Tutkimuksessa päädyttiin siihen lopputulokseen, että case-projekti toimi oppimisen katalyyttinä ja ammatillista kasvua tapahtui opintoaikana merkittävästi.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste