STARKIN SISUSTUSILTA : Tutkimus tapahtuman kehittämisestä
Mäkinen, Maria (2010)
Mäkinen, Maria
Mikkelin ammattikorkeakoulu
2010
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2010120717269
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2010120717269
Tiivistelmä
Tein työni tilauksesta yritykselle nimeltä Starkki Oy Ab ja nimenomaan Jyväskylän yksikölle. Heidän jokavuotinen asiakastapahtumansa kaipasi kohennusta ja he halusivat uusia näkökulmia tapahtuman sisällölliseen tuottamiseen. Eli toisin sanottuna he halusivat tapahtumalleen kehityssuunnitelman.
Kehityssuunnitelmaan ei ollut mitään tiettyä teemaa, vaan lähdin tutkimaan tapahtumaan tuottajana ja poimimaan omien havaintojeni perusteella puutoksia tapahtuman tuotannollisessa puolessa. Sisällön ja kehityskohteiden etsimisen tueksi otin asiakas kyselyn, jonka yritys teki tapahtuman aikana asiakkaille, sekä hieman laajemman kyselyn jonka lähetin yrityksen työntekijöille. Näiden kolmen elementin perus-teella tein kehityssuunnitelman joka keskittyy ongelma kohtiin tapahtumassa.
Asiakaskysely tehtiin tapahtuman aikana. Kysely purettiin heti tapahtuman jälkeen ja niistä koottiin tii-vistelmä jossa käy ilmi pääasiat joihin haluttiin muutosta. Henkilökunnalle tehty kysely on minun teke-mäni ja yrityksen tarkastama ja hyväksymä.
Keskeisimmät kehittämisenkohteet ko. tapahtumassa olen käynyt läpi, tutkinut niitä sekä ehdottanut niille sopivia vaihtoehtoisia toimintamalleja.
Tapahtuman kehittäminen on pitkällinen prosessi. Tässä opinnäytetyössäni olen tehnyt vasta puoli työtä. Olen etsinyt ja kirjannut ylös ne kohdat, joihin kannattaa kiinnittää huomiota tapahtuman tulevaisuuden varmistamiseksi. Kun kehitysehdotukseni otetaan käyttöön ja niiden vaikutuksia seurataan ja pohditaan, saadaan uudet kehittämisen kohteet ja näin tämä nk. positiivinen oravanpyörä liikkuu eteenpäin tuottaen joka kerta paremman tapahtuman.
Kehityssuunnitelmaan ei ollut mitään tiettyä teemaa, vaan lähdin tutkimaan tapahtumaan tuottajana ja poimimaan omien havaintojeni perusteella puutoksia tapahtuman tuotannollisessa puolessa. Sisällön ja kehityskohteiden etsimisen tueksi otin asiakas kyselyn, jonka yritys teki tapahtuman aikana asiakkaille, sekä hieman laajemman kyselyn jonka lähetin yrityksen työntekijöille. Näiden kolmen elementin perus-teella tein kehityssuunnitelman joka keskittyy ongelma kohtiin tapahtumassa.
Asiakaskysely tehtiin tapahtuman aikana. Kysely purettiin heti tapahtuman jälkeen ja niistä koottiin tii-vistelmä jossa käy ilmi pääasiat joihin haluttiin muutosta. Henkilökunnalle tehty kysely on minun teke-mäni ja yrityksen tarkastama ja hyväksymä.
Keskeisimmät kehittämisenkohteet ko. tapahtumassa olen käynyt läpi, tutkinut niitä sekä ehdottanut niille sopivia vaihtoehtoisia toimintamalleja.
Tapahtuman kehittäminen on pitkällinen prosessi. Tässä opinnäytetyössäni olen tehnyt vasta puoli työtä. Olen etsinyt ja kirjannut ylös ne kohdat, joihin kannattaa kiinnittää huomiota tapahtuman tulevaisuuden varmistamiseksi. Kun kehitysehdotukseni otetaan käyttöön ja niiden vaikutuksia seurataan ja pohditaan, saadaan uudet kehittämisen kohteet ja näin tämä nk. positiivinen oravanpyörä liikkuu eteenpäin tuottaen joka kerta paremman tapahtuman.